Alla inlägg under september 2009

Av Lena - 15 september 2009 20:54


Så där, nu har vi varit på kurs = )


Jag, Stefan, Hannah och Gustaf gick i dag handledarutbilning inför övningskörning (körkort).

En ny lagstadgad kurs som man måste gå om man vill övningsköra med barn eller någon annan närstående = )

Både den som ska vara handledare och den som ska övningsköra måste gå kursen, så då slog vi till och gick alla 4.


Blev därför en lååång dag borta från hemmet!


Men, Clara skötte markservicen ganska bra.....


Blev så glad när jag hittade ett recept på plommonmarmelad som jag letat efter. Hittade det på en blogg som jag läste för första gången, en riktigt trevlig blogg = )

Ska försöka få tag i plommon så jag kan göra mig lite härlig marmelad = ))))


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kram Lena

  


Av Lena - 14 september 2009 21:30


Kvällens alster blev detta halssmycke med 2 hjärtan i olika storlekar!


Så himla kul att skapa  = ))))


Ha en skön kväll!


Kram Lena

  


Av Lena - 14 september 2009 15:36


Kommit hem från dagens jobb = )))


Ska plocka lite här hemma, sedan är det dags för en  ny silversmideskurs = )))

Superkul!

Vet inte vad jag ska börja med i kväll, men det ordnar sig nog när jag är på plats = )))


Kommer rapport i kväll när jag kommer hem!


Ha en trevlig kväll!


Kram Lena

smycken  

Av Lena - 13 september 2009 19:11


Känns som det snart är läggdags = )

Kanske måste vänta någon timme till = )


I dag har det varit fotbollsmatch för Hannah.

Dom vann med 2-0.

Clara´s lag hade också match, dom förlorade med 0-3.

Clara var inte med och spelade pga halsont och nackspärr= (


Kycklingarna kämpar på och verkar må toppen!

Nu väntar jag bara på ankäggen, men det dröjer innan dom kläcks.

Dessutom har jag 4 gröna ägg från Erica som jag väntar på = )


Har städat lite kaninburar nu på kvällskvisten = )


Längtar till i morgon, då börjar en silversmideskurs som jag ska gå = )))))

Så himla kul!!!!!!

Har legat lite lågt i sommar med smyckestillverkningen men nu blir det nya tag = ))))


Ha en skön kväll!


Kram Lena

prinsessor   örhängenrosa   halsband  


Av Lena - 12 september 2009 16:34

Någon som har erfarenhet om biodling?

Jag vill veta allt!!!!


Min dröm i många år har varit att ha 2 bikupor på vår gård!

Vill gärna att den drömmen ska slå in = ))))


Kram Lena

  

  

Av Lena - 12 september 2009 14:55

I dag har vi haft tuppslakt här på Nygård´s.

Det var 11 stycken Hedemoratuppar som vi tog bort.


Vi har några hönor som ruvar, så då vill vi ge plats åt dom nya små liven  = ))

Dessutom kan man inte ha hur många tuppar som helst!

Sparade ingen tupp till vår egen flock. Hittade ingen som jag tyckte föll för.

Kanske föds någon vacker tupp om några veckor = )


Ha en fortsatt skön dag!


Kram Lena

tupp  


Av Lena - 12 september 2009 11:07


Nu har Gustaf ordnat så han har trådlöst internet på TV:n!!!!!

Kan bara ana att TV:n kommer att bli ännu mer upptagen pga detta!?


Måste få ett stopp på detta= ))))))))


Han surfar just nu runt på min hemsida och blogg via TV:n = )))


Kram Lena

sommar  

Av Lena - 12 september 2009 09:14


Underbart väder har vi här i dag = )


I dag händer inget speciellt,men en sak jag bestämt mig för är att slakta alla tuppar utom första tuppen!

Det börjar bli trångt i hönshuset, 3 hönor ligger och ruvar, så nu måste det bort lite tuppar!


Tyvärr är det svårt att bli av med levande tuppar, så att slakta dom är det enda som finns kvar= (


Nu ska jag njuta av det vackra vädret!!!


Ha en underbar lördag =))))


Kram Lena

höns  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards