Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Tips på utflykter på Cypern!

Av Lena - 3 januari 2010 18:38


Nu vill jag att alla ni som varit på Cypern kommer med tips på utflykter på Cypern = )))


  


Tips till  roliga och härliga äventyr!!!


Vill se så mycket som möjligt på vår resa i sommar, så nu kära vänner är det bara att tänka till och skriva ner till mig= )


Kram Lena


      



 
 
AA

AA

3 januari 2010 21:11

pyramiderna!!!

http://www.loosergirl.blogg.se

 
Ulrica

Ulrica

3 januari 2010 23:22

Pyramiderna på Cypern??? dom måtte jag ha missat :O) men efter 3 gånger där så har jag en del tankar...där är dels huvudstaden som är mysig att gå och shoppa i...sen är där en liten bergsby som heter paphos som bara måste besökas! vägen dit är oxå värd att se...borta mot famagusta ska vara vackert, själv har jag aldrig varit där! sen är där en restaurang i agia napa som heter...åh ...den ligger snett emot vingresors nissi beach hotel och drivs av en kille som har svenska anställda och dom har sååå god mat! jag ska leta upp albumet och hämta tillbaka minnet! återkommer!

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Ingen bild

AA

4 januari 2010 09:55

de har utflykter till Kairo, såklart, ska man vara där två veckor kan man ta en sådan tur. Annars är det väl afrodites klippor, nicosia, throdosbergen... Jag trodde ni ville ha något verkligt speciellt...

 
Lisa

Lisa

4 januari 2010 10:19

Det finns en liten by som ligger precis på gränsen mellan den cypriotiska och turkiska delen av Cypern. Den heter Pyla. De säljer "fejk" märkesvaror kanonbilligt (eller gjorde på 80-talet när jag var där).
Famagusta - spökstaden på turkiska sidan är värt ett besök. När vi var där fick man gå upp i ett torn och passa sig så inte de turkiska militärerna såg en. Spännande. Tror inte det är lika "farligt" nu.
Larnaca är helt klart värt ett besök också.

Vi cyklade till stränder som var totalt tomma på turister. Förbi Sandy Beach. Men jag minns inte vad de hette men fråga på hotellet. De vet säkert.

Fig Tree Bay där ni ska bo är ju kanonfint men åk gärna till Ayia Napa med. Finns (fanns iallafall) ett jättegammalt träd där som var lite kul att se.

Nicosia som nämndes av Ulrica är också värt ett besök. Och hade jag inte haft dotra med mig ner så hade jag åkt över till Turkiska sidan som ska vara mycket vackrare än den Cypriotiska. Man kan få "tillstånd" att åka över för en dag. Eller så var det förut iallfall men det är ju över 20 år sen jag var där så det kan ha ändrats.

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Ann

Ann

4 januari 2010 12:04

Hej Lena!!
Vi var på utflyckt till Throdos bergen en jätte fin dag hade vi.Vi var oxå vid gränsen och tittade på spökstaden Famaugusta tror jag den heter sonen har jobbat på cypern så han var ju med och guidade oss
Kram o hej från Ann

http://ann.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 november 2023 12:41

Hej, alla fina älskvärda människor 💕   Vill passa på att tacka för all respons jag fått efter mitt tråkiga sjukdombesked🌸   Tack för allt!  Tack för gillningar, kommentarer, delningar, blommor & presenter 🎁     ...

Av Lena - 3 november 2023 07:33

    Hej alla fina💕 Som många redan vet har jag drabbats av metastaser i bland annat hjärnan 😕   Jag kommer absolut inte lägga ner min smyckesgtillverkning eller sluta sälja vackra kimonos. Utan detta blir min terapi här h...

Av Lena - 2 november 2023 15:30


  Har idag varit till Onkologen & på torsdag nästa vecka startar jag min immunterapi/kriget mot metastaserna💪🏻 Jag har metastaser i hjärnan/hjärnhinnorna,levern,lungorna samt i buken.Startade med kortison i lördags för att minska...

Av Lena - 30 september 2023 11:04


  Nu har vi ägg till salu igen!   Det finns: 3 st förpackningar med 10 ägg för 40 kr/st 1 st förpackningar med 12 ägg för 50 kr/st 0 st förpackningar med 15 ägg för 60 kr/st   Hör av er om ni är intresserade! Först till kvarnӾ...

Av Lena - 27 augusti 2023 06:25

I dag är sista chansen att fynda på vår loppis🌸 Vi har öppet kl 11-16 sedan stänger vi loppisen för i år!   Finns massor med fina saker att fynda.   Österbogatan 8, Årsunda    Varmt välkomna!    Kram Lena 💕     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards