Alla inlägg den 1 april 2010

Av Lena - 1 april 2010 16:14


I dag den 1 april har fler vårtecken visat sig här på gården Nygård´s = ))))


Våran lejonhuvade kaninhona Sandi fick i morse 1 liten bebis!

Eller liten o liten. Den är ju ganska stor eftersom den var ensam i kullen = )

Mamma Sandi brukar vara en alldeles utmärkt mamma så jag hoppas och tror att det går bra med den lilla = ))))))


 


Jag har ju även kikat in i ankhuset både morgon o kväll om en stor förhoppning att ankorna ska börja lägga ägg!

Varje dag har varit en besvikelse = (

Men, så i dag när jag kikade in såg jag ett ägg på ett undanskymt ställe!!!!

Glad i hågen trasslar jag mig in i hörnan för att kika på ägget och vad hittar jag!!??

Jo, jag hittar ett fint ankbo med 14 ägg!!!!!!

Ni kan tänka er hur glad jag är just nu = ))))))))


Vet inte vilken/vilka honor som lagt äggen, men jag hoppas innerligt att någon av dom 4 honorna kommer att ruva dessa ägg snart = )


  


Vill passa på att tacka Märit för dom ankor jag fick i höstas (4 st)!!

Otroligt vackra och sociala = )

framför allt Kalle som man tom får klappa och som möter Clara på gården när hon kommer hem från skolan = )

TACK Märit!!!!! 


Kalle
  


Ha en underbar start på Påsken!!!!!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards