Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena - 16 oktober 2010 14:13

Så vackert väder i dag!

Men, kroppen o knoppen vill inte lika mycket som hjärnan = /

Kanske beror det på vinintaget i går kväll!

En toppenrolig kväll med massor av skratt, vin och mat = ))))


Annars är det lugnt här hemma.

Isbarhöanan Agda har fått sin tredje kull med kycklingar i år!!

Försökte fånga dom 8 små dunbollarna på bild:


    


Så otroligt söta = )


I går flyttade det in 10 st blondiner (höns) i hönshuset!

Vi har ju 9 värphybrider sedan tidigare, men nu ville en av våra grannar bli av med sina så då fick dom naturligtvis flytta hit!


Har lust att blanda lite betong, men eftersom Hannah är hemma är hennes rum upptaget och det finns inte plats för betong på nåt annat ställe = /


Men, jag uppskattar Hannahs vistelse här hemma och kan snällt vänta till hon har åkt igen = ))))


Ha en underbar lördag!


Kram Lena

Av Lena - 15 oktober 2010 07:33

   Så var det äntligen fredag = )))


I dag är det jag som stänger på jobbet!

Slutar alltså 17.45

Sedan blir det vinträff i Sandviken!

Trevligt, trevligt!



Eftersom jag är en av arrangörerna i kväll får jag 1 vinflaska av varje deltagare = )

Alltså blir jag 10 flaskor rikare i kväll =)))

Smaskens!


Nu ska jag skynda att klä på mig för strax ska vi bege oss till grannarna och hämta 10 höns!

Dom vill inte ha höns på vintern så vi förbarmar oss över dessa flickor = )

Det är ett gäng värphybrider från samma ställe i Ockelbo som våra blondiner så nu får våra lite större familj = ))))


Nu förväntas det mycket ägg framöver = )

  


Ha en bra dag!


Kram Lena




Av Lena - 14 oktober 2010 16:14

Som det har blåst i dag och fortfarande gör!!!!!


  


Trots stormbyarna har vi varit ute i stort sett hela dagen på jobbet!

Tur att ingen flög i väg = )))

Solen har varit framme, men det hjälpte knappt då blåsten var kall = (


  


Tydligen ska detta väder hålla i sig till  i morgon också = /

Kanske ska man ta på sig skidglasögon då för att slippa all sand i ögonen = )


Kram Lena

Av Lena - 14 oktober 2010 06:14

Oj, vad veckorna rullar på = )))

Redan torsdag!


I morgon är det fredag, sedan är det helg, igen!!


I dag är det jobb som vanligt och sedan blir det en lugn kväll hemma med barnen = )))

Kanske blir det lite betongarbete!!


Ha en underbar dag och hoppas solen skiner på Er!


Kram Lena


  

Av Lena - 13 oktober 2010 21:37


god natt för i dag =)))

Hoppas att ni alla haft en underbar dag i höstvädret!


  


Hörs i morgon igen!


Kram Lena


  

Av Lena - 12 oktober 2010 16:13

Barnstövlar!

Himla gulliga blev dom = )


    


Adventsljusstake med en ros i mitten!


  


Ljusfat med ett blockljus och en ros!


  



Kram Lena

Av Lena - 12 oktober 2010 06:11

så brukar veckan rulla på i en hiskelig fart = )))


Varmare i dag på morgonen än i går!

Frosten lyser med sin frånvaro = )

Skönt!

Hoppas på en fin höstdag med värmande sol!


  


Slutar tidigt i dag och när jag kommer hem ska jag passa på att fota lite betongsaker som jag har gjutit = )

Kanske kommer det bilder under kvällen här på bloggen!


Ha en underbar dag!


Kram Lena



Av Lena - 11 oktober 2010 12:35

I morse drog älgjakten i gång alldeles runt knutarna = /


Tråkigt när man inte kan vistas i skogen som vanligt!

Bäst att bära reflexväst dygnet runt så det inte händer en olycka!


  


Hoppas ni tar det lugnt bland alla älgar och jägare!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards