Alla inlägg under januari 2011

Av Lena - 10 januari 2011 06:23


Så var det dags!

Dags att börja jobba igen efter en otroligt skön ledighet!


Sitter ensam, resten av familjen sover!


  


I dag är det även slut på onyttigheter!

Har precis vägt in mig och nu är det bara att bita ihop!


  


Ha en underbar måndag!


Kram Lena

Av Lena - 9 januari 2011 19:03


I morgon är det dags igen!

Åter till vardagen med allt vad det innebär!

Skönt på ett vis, men tråkigt på ett annat!

Skönt att komma in i vardagslunken igen, ordning och reda på tider, mat osv!

Men, jag hade gärna varit ledig lite till   


  


I kväll blir det Morden i Midsomer och sedan är det go´natt!

6.00 i morgon ringer väckarklockan!

Hur ska jag orka = /

Men, det är många timmar till dess = )


Ha en skön kväll!


Kram Lena

Av Lena - 9 januari 2011 11:36

Såg alldeles nyss ett program på TV:n om organdonation i England!

Otroligt vad dom kan göra!


1 död människa räddade/förändrade livet på 24 andra människor.

Imponerande   


  


Får mig att tänka till!


Ha en bra dag i takdroppet!


Kram Lena

Av Lena - 8 januari 2011 17:30


Nej, i dag har det inte gått bra på Tour de Ski!

Verkar som att alla svenskar var bortvallade = /

Synd!


Men, nu sätter jag allt hopp till dom svenska skidskyttedamerna, med Helena Ekholm främst!   

Tummarna hålls igen =0 )


17.50 är det dags!!!

  


Stort tack till mina hönor som i dag har satt rekord i äggläggning för vintern!

6 st underbara ägg   

  


Kram Lena

Av Lena - 8 januari 2011 10:16


Japp!

I dag blir det en dag i skidornas tecken!

Tour de Ski x 2 och damernas sprint i skidskytte!

Jag vet att det även är slalom på TV, men det tycker jag inte om att titta på = /


  


Håller nu tummar och tår för alla svenska elitidrottsmän i dag!


Nu ska jag plocka och dona lite!


Kram Lena

Av Lena - 7 januari 2011 13:27


I dag är det plusgrader!

Direkt får man vårkänslor   


Har börjat plockat ner julen!

Passade på att beställa nya köksgardiner från Jotex!


  


Kommer att bli ljust och fint med dessa gardiner = )

Köpte även en paradhandduk i samma tyg!


Kram Lena

Av Lena - 7 januari 2011 10:47

Oj, vilka glada ankor vi har i dag   

Temperaturen ligger på ca + 0,5 och snön faller!


Ankorna verkar direkt fått lite vårkänslor i kroppen!

Hoppade i vattenhinken och badade, damerna kråmade sig inför sina herrar!

Härligt att se!


    

  


Ha en underbar dag i snön!


Kram Lena

Av Lena - 6 januari 2011 21:50


Så här fina ägg lägger våra höns här hemma på Nygård`s!


  


Bruna ägg - hedemorahöns

Grön/turkosa ägg - isbarhöns

Vita ägg - värphybrider (blondinerna)


Så roligt och mysigt med olika färger på äggen!


Ha en skön kväll!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards