Alla inlägg under maj 2011

Av Lena - 16 maj 2011 21:32


Första kycklingen för i år har nu kikat ut = )

Bilder kommer i morgon!

Just nu har vi 8 hönor som ruvar, hoppas det går bra för alla!


 

I dag kom orderbekräftelsen på mitt växthus!

Så nu längtar jag ännu mer efter leveransen = )))))


Kram Lena

Av Lena - 16 maj 2011 08:22


Veckorna och helgerna går så himla snabbt!


Hoppas kommande vecka går lika snabbt så att jag snart får hem mitt växthus = )

Längtar!

Nåt annat jag längtar efter är solen!

Det har varit regnigt, grått och trist i många dagar nu!

Hit med sol och värme   


 


Ha en bra dag!


Kram Lena



Av Lena - 15 maj 2011 21:26


I dag har vi fått bebisar på gården = )


Gotlandskaninen Aina har fått 7 små bebisar!


Mamma Aina

 

Boet

 

Bebisarna

 

Lejonhuvade honan Sandi fick 2 bebisar = )


Mamma Sandi

 

Boet

 

Bebisarna

 

Life goes on!


Kram Lena


Av Lena - 15 maj 2011 18:30


 



Har i dag hämtat mina 2 chokladkakor från Karl Fazer!

Jag har fått en kupong att hämta ut 2 st chokladkakor ā 200 gram gratis!


Jag valde Mjölkchoklad och Cashewnötter!

 


Har redan hunnit med att smaka lite av båda och är glatt överraskad!

Inte alls lika söt som andra chokladsorter!


Mer intryck kommer senare!


Ha det bäst!


Kram Lena

Av Lena - 15 maj 2011 13:51

Äntligen tillbaka!

Har inte kunnat uppdatera pga att åskan slog ut vårt internet i torsdags!

Men, nu är det äntligen fixat = )))


I går var jag på Willys och köpte mig en superfin solros som just nu står på köksbordet!

Ångrar dock att jag inte köpte fler!

 

Många härliga knoppar är det på den = )

Solrosen ska få flytta ut i trädgården lite senare!


En fråga till er som har växthus:

Vad har ni för underlag på "golvet" i växthuset?


Vi klurar på vad vi ska ha och vill gärna ha tips = )


Ha en fortsatt trevlig söndag!


Kram Lena


Av Lena - 13 maj 2011 10:30

  

Härligt med fredag!

Vädret är så där  =/
Mulet och några plusgrader, men vad gör väl det på en fredag = ))))


I går beställde vi mitt växthus   


6 kvadrat stort = )

 

Det ska bli otroligt spännande!

Är dock helt novis inom ämnet så kom gärna med råd och tips om allt = )


Önskar er en fortsatt trevlig fredag!


Kram Lena

Av Lena - 11 maj 2011 21:12


I dag köpte jag mig en tidning = )


 

Nu blir det duschen och sedan läggdags!
Mysigt att läsa om trädgård = ))))


Lovar att jag kommer att sova skönt i natt!!!


Kram Lena

Av Lena - 11 maj 2011 15:36


I dag var det "äntligen" dags för återbesöket på mammografin!

Som jag har våndats!
Helgen som var trodde jag att jag hade spridd bröstcancer = /


Stefan skjutsade in mig, men jag bestämde mig i bilen att jag skulle gå in själv.

Så medan Stefan åt lunch gick jag på darriga ben till avd.15 och mammografin!


Nästan direkt blev jag uppropad och fick komma in och in i ett rum där sköterskan talade om att dom ville ha en till bild på höger bröst och att doktorn ville gör ett ultraljud.


Sagt och gjort!
Bild togs och sedan fick jag vänta en stund!


Fick sedan komma in i nästa undersökningsrum där ultraljudsapparaterna och doktor Anders fanns.

Han berättade varför dom kallat mig igen.

Det fanns nämligen nåt i höger bröst som inte hörde hemma där = /


Doktor Anders informerade mig om vad det kunde vara.

Vätskefylld cysta, eller en tumör (gulp)


Han kände genom båda brösten, utan anmärkning!

Kollade att huden på brösten var okej, ingen apelsinhud!

 


Sedan var det dags för ultraljud!!

Visst, där såg jag den mörka fläcken = /


Lånad bild från nätet, men min såg precis ut så här!

 

Anders trodde med största säkerhet att det var ofarligt och att det säkert var en vätskefylld cysta!

Fram med stora nålen.

Jag kunde följa "ingreppet" på skärmen!

När nålen hittade cystan kunde Anders dra ut all vätska med den = )))

Man såg när cystan krympte ihop och försvann!


Jippi!!!!!!


Helt ofarligt och har inget med cancer att göra!!!
Inga fler undersökningar utan en helt vanlig mammografi om 2år = ))))


Stort TACK till doktor Anders och sköterskorna för ett mycket väl mottagande!

All heder till alla Er som drabbats av cancer och orkar kämpa!!!!

 

Strax ett glas vin och "fira" att allt gick bra i dag = )))


Krammar i massor!


// Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards