Alla inlägg under juni 2011

Av Lena - 13 juni 2011 19:44


I går kväll fick jag 2 nya plantor till mitt växthus = )

Zucchiniplantor!

Det ska bli otroligt spännande att följa dom!

  

Tack Annelie för dom = )


Mina slanggurkor har växt otroligt mycket!

Så här såg dom ut när jag köpte dom för några veckor sedan:

 

Nu ser dom ut så här:

 

Om någon är intresserad av små gurkplantor (druvgurka) så har jag en del över här hemma!


Kram Lena

Av Lena - 11 juni 2011 15:10


Här är liten dagsrapport!


Hönsen älskar att vara ute i detta underbara väder = )

Här har jag fångat några på bild!

 

Just nu har jag 2 lev.klara gotlandskaninungar till salu!

Hanar båda två!

   

Söta = )


Nu dags för lite mat innan det blir fest på Valludden!


Ha en trevlig kväll!


Kram Lena

Av Lena - 9 juni 2011 06:36


En slingrig och ätbar växt!

Jag pratar om malabarspenat.

Men min malabarspenat är liten o ynklig just nu = )

 

Men, den tar sig nog snart!


Min vinflaskeskörd efter fredagens vinträff med tjejerna!

 

Det kommer nog att räcka ett tag = )


Snart dags för avfärd mot jobbet!

Jobbar lite längre i dag pga föräldrarsamtal.


Ha en bra dag i solen!


Kram Lena

Av Lena - 7 juni 2011 21:39


Gräslöken är full i knopp!

 

Kattmyntan har precis börjat blomma!

 

Salladen trivs = )

 

I dag fick jag en ny planta på jobbet!

En malabarspenat = )

Tack för den Barbro!
Bild och info kommer i morgon!


Kram Lena

Av Lena - 5 juni 2011 12:01


Så har vi nu haft lite trädgårdsarbete denna kyliga junidag!


Plommonträdet har hamnat i jorden:

 

Likaså krusbärsbusken = )

 

Härligt!

Spännade att följa dessa nya liv på vår gård = )))


Kram Lena

Av Lena - 4 juni 2011 14:47

I går var det då dags för vinträff med det härliga tjejgänget = )


Jag packade min cykel och cyklade iväg 17.00

 

Jag hade med mig kaffe o kaka till alla samt kubbspel och min egen förtäring = )

Mycket packning blev det!


Vi fick fördrink av Malin på Lisselåsklack som är  ett minne från Istiden!

 

Vi spelade en omgång kubb!

 


Vi myste inne i grillkojan sent i natten = ))

 

Inger´s hund Pärssan var också med = )

 

Tusen tack tjejer för en otroligt rolig och trevlig kväll!


Kram Lena




Av Lena - 3 juni 2011 10:42


Vilken underbar dag det är!

Sol och värme, vinden är som bortblåst = )


Vi hade lite försenat kalas för Stefan i går med underbar släkt från hans sida!

Dom kom från Oslo, Liverpool, Stockholm och Gävle!

Superkul och väldigt trevligt!

Stort TACK till alla Er   


Lite presenter blev det också!


Plommonträd:

 

Krusbärsbuske:

 

Fina blommor:

   

Han fick också lite stand-up relaterade presenter som inte finns med på bild = )


Stefan har i dag skjutsat Hannah och hennes 2 kompisar till Arlanda. Dom ska sedan ta flyget till Amsterdam och sedan vidare till Glasgow, Skottland.

Jag kan erkänna att jag är otroligt avundsjuk.

En resa till Skottland är en dröm för mig!


Gustaf passade på att åka med i bilen till Märsta för vidare resa till Stockholm!


Här är det nu städning och allmänt plock!

Diskmaskin och tvättmaskin går för fullt!


I kväll blir det vinträff med tjejerna!


Ha en underbar dag i solen!


Kram Lena


Av Lena - 1 juni 2011 21:02


Så var det långhelg!

Jobbar igen på tisdag = )


Nyss inkommen från en runda i växthuset och hos djuren!


Vet ni!!?

Äntligen har mina gurkfrön grott = )

Som jag har väntat!

 

Solrosor har jag många av och dom måste skolas om i större krukor!

 

I dag planterade jag om dom 2 gurkplantorna jag köpte på Granngården i lördags.

 

Kaninungarna växer så det knakar!

2 första bilderna är en kull med 7 st gotlandskaninungar och tredje bilden är en kull med 2 st lejonhuvade kaninungar.

   

 

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards