Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Lena - 16 augusti 2011 15:26


Tänk att jag ibland kan skriva så pass bra att jag blir citerad i Expressen = )))

Fick reda på det i dag ut av min chef!

Tydligen var mitt blogginlägg om Jens Stoltenberg inte så tokigt!

Inlägget var kort men bra!!

 


Här kommer ett utdrag ur artiklen som är skriven av Maria Rydhagen:


En gång i livet får man den där chansen att göra skillnad. Om man tar den, om man är stark nog, då kan det bli hur stort som helst. Om man missar är ögonblicket förbi för alltid. I Norges statsminister Jens Stoltenbergs liv kom det ögonblicket fredag 22 juli. Han grep chansen.
Nu hyllas han överallt för sitt personliga, medmänskliga, lugna, statsmannamässiga sätt att hantera Norges värsta kris efter andra världskriget. Polischefen Sveinung Sponheim var rödögd av trötthet redan på andra dagens morgon. Jens Stoltenberg sover nog inte heller särskilt mycket, men han går från klarhet till klarhet.
- Är det bara jag, eller är Jens Stoltenberg den bästa ledaren i kris sedan Winston Churchill? skriver Bo Abrahamsen på Twitter.
19 juli blev Jens Stoltenberg intervjuad av Dagbladet.
- Jag är stolt över att vara statsminister i ett land som Norge, sa han.
Då handlade det om Norges framgångar i Tour de France, och statsministern står och ler framför en fontän. Det var då det.
Tre dagar senare ställdes han inför sitt livs svåraste prov. För Jens Stoltenberg är ju själv drabbad, mitt i allt. Man tänker inte på det. (Titta på Tommy Ellingsens fotografi av honom när han kramar AUF-ordföranden Eskil Pedersen. Det är en bild av en man som lider.) Hans arbetsplats bombades, hans vänner dog, hans ungdoms sommarläger var platsen för den fruktansvärda massakern.
Ändå behåller han sitt lugn. Och tröstar andra.
- Det är unikt att se ett sådant ledarskap som Jens Stoltenberg har visat: en otrolig styrka och medkänsla på samma gång, skriver Birgitta Jonsdottir på Twitter.
- Jens Stoltenberg har det senaste dygnet satt ett svårslaget världsrekord i värdigt och personligt statsmannaskap, skriver Anna Ekström.
Det finns fullt av sådana inlägg. "Vill ha en sådan statsminister". "Min nya idol". "Ledare och medmänniska".
Hans tal i domkyrkan i går kommer att bli historiskt. Norge ger aldrig upp sina värderingar, sa han.
- Vårt svar är mer demokrati, mer öppenhet och mer humanitet. Men aldrig naivitet.
Och så citerade han AUF:aren Stine Renate Håheims kärleksbudskap: "Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans.
- Det ska jag tänka på vid vår kongress, kommenterar LUF-bloggaren Niklas Smith.
- Mer demokrati, mer öppenhet och mer humanitet, sa Jens Stoltenberg under gårdagens presskonferens. Det är den vägen vi måste gå då kan terroristerna var de än kommer ifrån aldrig vinna, skriver vänsterbloggaren Annarkia.
Norge och världen har fått Jens Stoltenberg.
"Fler sådana ledare i världen och det skulle bli världsfred. Nästan så att jag måste emigrera till Norge", skriver Lena på bloggen Livet på Nygårds.


Himla skoj!!


Nu är problemet att jag gärna skulle vilja ha den tidningen i pappersform, så om någon av Er har Expressen från den 25/7 liggandes hemma i tidningsinsamlingen får ni gärna höra av er!!!!

Ha en bra dag!


Kram Lena


Av Lena - 16 augusti 2011 06:00

I dag är det dags för andra arbetsdagen efter semestern!

Det kändes lite tröttsamt när klockan ringde 5.00, men får man bara benen över sängkanten går det bra = )


Nu sitter jag här vid datorn med en kopp kaffe och drar om en stund i gång dagen!

 

Grått och blött i dag hoppas det spricker upp och blir soligt!

    


Ha en bra dag!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards