Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 27 december 2011 10:00


Efter att ha haft det lugnt o skönt i går på dagen kom Dagmar tillbaka i går kväll och har härjat runt hela natten!!

Fortfarande mullrar o bullrar hon här utanför!

Ge dig nu Daggan ; )


 


Ska strax gå ut och städa upp på gården efter hennes framfart!

Nu får hon gärna mattas på sitt blåsande och ge sig i väg ut till havs!


 


Kram Lena


Av Lena - 26 december 2011 15:28


Vi har precis fått tillbka strömmen efter stormen Dagmars framfart!

Denna gång var vi utan ström i 14 timmar!


Men det som var värst var att Dagmar förstörde mitt växthus!

Glas över hela gräsmattan!!!

Fan ta dig Dagmar!!


   


Endast glasrutorna på dörren är hela : /

Vi får se om jag får lusten tillbaka och köper ett nytt växthus eller om jag lägger ner det helt!?


God fortsättning på julen!


Kram Lena

Av Lena - 25 december 2011 18:44

Årets första och sista (hoppas jag) vurpa är nu avklarad!
Men en soppåse i vardera hand gjorde jag en redig volt ute på gården för en stund sedan!
Japp, jag blev redigt dyblöt ; )
Hade redan innan bestämt mig för att mocka o ta in hästarna!
Så blöt ända in på skinnet gjorde jag allt klart ; )
Tur att ingen såg mig, kan hända var det någon som hörde, haha!!
  
Nu ska jag vila min ömma kropp = )
Ha en skön fortsättning på julen!!
Kram Lena

Av Lena - 25 december 2011 09:43

I dag väntar en lugn juldag här på Nygårds!

Stefan jobbar dygn och vi andra ska bara vara här hemma och mysa = )


Barnen sover fortfarande och jag ska plocka o dona lite!


Passar på att önska Er en riktigt god fortsättning på julen!!


 


Kram Lena

Av Lena - 24 december 2011 11:02


Familjen fick en julklapp av vår vän Mattias!

Vilken härlig julklapp!


Värmeljus, tändstickor, batterier, ficklampor och nödproviant!!

Perfekt i dessa strömlösa vintertider!


 


Tack Mattias!!


Kram Lena

Av Lena - 23 december 2011 19:43


Önskar Er alla en riktigt God Jul!
Ta hand om varandra   


 


Kram Lena

Av Lena - 22 december 2011 06:16

I dag går vi mot ljusare tider!!!

I dag är det Vintersolståndet!


 


Dagarna blir längre!

Tokgillas = )


 


Kram Lena

Av Lena - 21 december 2011 19:26

Har precis gräddat tunna pannkakor här hemma!

Använde 6 ägg i smeten.
3 ägg från gården och 3 ägg från ICA!
Gissa vilka som kom från våra höns!?


 


Naturligtvis är dom färggranna äggen från vår gård!

Otroligt vilken skillnad det är = )


Ha en skön kväll!


Kram Lena


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards