Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 12 april 2012 20:46


I dag var jag tilll Drottning Salongen i Gävle och klippte håret!

Jag vann ju deras facebooktävling i mars där vinsten var en klippning = )

Nice!

Så nu är allt det slitna bortklippt (typ 1 decimeter)

Dessutom blev det lite mer uppklippt!

Supernöjd!


I kväll blir det tidig kväll för mig!

Natten till i dag sov jag inte mycket!!

Vad det berodde på har jag inte klurat ut, men just nu är jag helt slut!

Hoppas innerligt att jag får sova ordentligt i kväll ; )


 


Kram Lena



Av Lena - 11 april 2012 17:37


I dag fick jag 10 stycken ägg av en arbetskamrat = )))

Det var ägg från chabo- och kochinhöns!

Tyvärr var jag ju så himla klantig att jag omedelbums tappade ett ägg i golvet när jag kom hem = /


Men, dom 9 som är kvar får ruvas fram av frivillig höna i hönshuset = )


 


Det ska bli spännande att se detta resultat = )


Tack Helen för äggen = )


Ha det bäst!


Kram Lena

Av Lena - 10 april 2012 18:26


Så glad!

På fredag flyttar denna stiliga herre hem till vårat hönshus!


 


Just nu har vi bara en tupp och han har det lite jobbigt med alla tjejer = )

Lite avlastning är bara bra!!!


Den nya tuppen är en hedemoratupp = )

Den som redan bor här är en isbartupp!


Hade inte varit helt fel med en tredje tupp = )))
Vi får se vad som händer!!


Kram Lena





Av Lena - 10 april 2012 06:02


Japp, så var det slut på påskledigheten och jobbet kallar!

Har verkligen tagit det lugnt denna helg = )

Skönt!!

Men, nu drar det som sagt i gång igen och det är skönt att starta med en kortvecka ; )


 


Det är grått och regnigt i dag!

Längtar efter den värmande solen!!!


Ha det bäst!


Kram Lena

Av Lena - 8 april 2012 10:21


Inne i skogen endast 100 meter från vårat hus har vi hittat bajs!

Jag är nästan 100 % säker på att det är vildsvinsbajs!


 


Bajshögen är stor, så det är absolut ingen räv som bajsat, så det går bort = )

Marken runt omkring är uppbökad!

Har googlat på vildsvinsbajs och det såg ut ganska precis så här!


Nån som vet!?


Kram Lena

Av Lena - 6 april 2012 14:53


Slambilen var här i veckan och råkade döda våran postlåda = /


   


Tjohej!

Bara kaffeved kvar!

Blev till att köpa en ny ; )


 


I dag passade jag på att piffa upp våran mjölkpall som står bredvid påstlådan = )
Lite påskfint fick det bli!!


 


Önskar Er alla en riktigt skön Lååååångfredag!


Kram Lena



Av Lena - 5 april 2012 21:55


I dag hittade vi detta ankägg på gården!

Såg ut som en gigantisk spermie ; )

 


Ägget har inget hårt skal utan består av endast en tunt skinnhölje!


Dessa ägg kallas skinnägg och det händer ibland (väldigt sällan) att man hittar ett sådant i ank - eller hönshuset!

Detta var första gången som en av  våra ankor lagt ett skinnägg!

Det har hänt hos hönsen ett fåtal gånger under alla dessa år som hönsägare! 


Spännande med djur = )


Kram Lena

Av Lena - 5 april 2012 16:03


Önskar Er alla en riktigt Glad Påsk!!!


 


Var rädda om varandra!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards