Alla inlägg under januari 2013

Av Lena - 10 januari 2013 08:47


 


Kram Lena

Av Lena - 9 januari 2013 19:49


Nya boken i kväll blir:


Glasklart av Karin Wahlberg


 


Claes och Veronika är med barnen i Hjortfors hos Janne och hans fru för att fira Valborg.

De står vid majbrasan tillsammans med resten av Hjortfors-borna

när de plötsligt känner doften av bränt kött

och mitt i lågorna upptäcker de en kropp.


Spännande läsning!


Kram Lena

Av Lena - 9 januari 2013 06:48


Ännu en natt med dålig sömn!

Hur ska det sluta!?


     


Har svårt att somna om kvällarna och sedan vaknar jag mitt i natten och kan vara vaken 1-3 timmar!

Inte bra = /

Nu är jag i alla fall vaken och ska strax bege mig till jobbet = )


Ha en bra dag!


Kram Lena

Av Lena - 8 januari 2013 18:31


Men, så skönt!

Vi har gjort matlista för 2 veckor nu i kväll!


 


Vi ska byta frys om några veckor och innan den nya kommer måste vi tömma den gamla!

Så nu har vi utgått från innehållet i frysen och gjort matlista för 2 veckor!

Tänk vad skönt att inte behöva fundera varje dag vilken mat man ska laga!

Nu vet jag dag för dag vad jag ska laga!

Detta måste bli rutin ; )


Kram Lena

Av Lena - 7 januari 2013 20:25


I dag har jag jobbat första dagen efter jullovet och jag kan lova att jag är trött!

Blir tidig kväller här hemma och jag hoppas jag får sova ordentligt i natt!


 


Kram Lena

Av Lena - 7 januari 2013 08:26


Ännu en bra film har setts!

Denna gång en gripande thriller!!


Man on fire


 


John Creasy (Denzel Washington), en alkoholiserad före detta kommandosoldat i medelåldern, reser till ett av kidnappningar härjat Mexiko för att träffa sin gamle vän och kollega, Rayburn (Christopher Walken).

Creasy har i praktiken helt tappat livsviljan men går efter påtryckningar från Rayburn med på att ta anställning som livvakt åt en förmögen delägare i ett bilföretag (Marc Anthony) för att skydda dennes dotter, Pita (Dakota Fanning).


 


Otroligt spännande och gripande!

Rekommenderas!


Kram Lena

Av Lena - 6 januari 2013 16:42

Måste rekommendera denna film!


 


The Duchess är en brittisk kostymfilm från 2008.

Huvudrollen spelas av Keira Knightley, som i filmen spelar Georgiana, även kallad G.


 

 

Hertigen av Devonshire (spelad av Ralph Fiennes) kommer på besök till Lady Spencer och hennes dotter Georgiana med en uppgift: att avla en arvinge.

Lady Spencer hävdar att damerna i deras släkt alltid föder pojkar och föreslår hertigen att gifta sig med Georgiana. Upplysningen blir det avgörande för hertigen, som gör Georgiana till hertiginna.


 


Kram Lena

Av Lena - 6 januari 2013 13:10


Förkylningen som jag hade i början på december har suttit i kroppen sen dess känns det som = /

Nu har det blivit värre och jag nyser och snorar hela tiden!

När ska det ge sig!?


 


Vill bli pigg så jag kan börja träna ; )


Hoppas det vänder så jag kan jobba i morgon!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards