Alla inlägg under maj 2013

Av Lena - 17 maj 2013 18:08


Så mysigt med växthus!


I dag har jag skolat om lite paprikaplantor:

 


Satt om 2 gurkplantor som jag ska behålla själv!

 


Sist men inte minst!

Min vindruveplanta är på plats = )
Det ska bli blå druvor om jag gör allt rätt!


Tack Anna-Lena för att du beställde hem vindruveplantor = )

 


Kram Lena

Av Lena - 16 maj 2013 19:44


Så skönt!


Gustaf fick i dag veta att han kom in på Fotoskolan i Jönköping till hösten!


Så himla glad för hans skull!!

Nu blir det till att leta boende i Jönköping ; )


 


Kram Lena

Av Lena - 15 maj 2013 15:45


Äntligen!


Mitt första jordgubbsland är nu fixat!

Dock saknas lite plantor, men oj vad skoj att få det gjort   


6 st plantor är nu på plats!

   


Dock finns det mycket plats kvar för fler =)

 


Ha det bäst!


Kram Lena

Av Lena - 14 maj 2013 18:42



Hoppsan, hejsan!


Många paprikaplantor blev det   

Ska skola om dom i morgon när jag slutar tidigt!


 


Dessa plantor blev av fröna från en gul paprika som vi hade till salladen för någon vecka sedan = )

Nöjd med groddbarheten =)


Hör av er om ni behöver en eller flera plantor!

Byter gärna mot någon kryddplanta eller gräslökstuva eller dylikt =)


Kram Lena

Av Lena - 13 maj 2013 19:34



Måste nu ta mig i kragen och leta plank till mitt kommande jordgubbsland!

Har ju redan fått 6 st plantor av Annica och om min kära storasyster Karin 

kommer ihåg ska jag få några av henne med!


Karins plantor kommer i helgen!


Tror det får bli så att jag spikar ihop ett land av plank och placerar på gräsmattan!

Det ska gå fort och vara enkelt   


Vad tror ni om detta!? (lånad bild)

 



Kram Lena

Av Lena - 13 maj 2013 05:14



I dag håller jag tummarna för vår Gustaf som är i Jönköping

för en andra uttagning till en utbildning som han gärna vill komma in på!!


 


Ha en bra måndag!


Kram Lena

Av Lena - 12 maj 2013 20:20


Fortsätter vår röjning på gården!


SÅLT!


Denna gång säljer vi flyttbart fårstängsel!

50 meter långt och 90 cm högt.


500 kr


   


Vid intresse maila: lena.soderblom@gmail.se


Dela gärna med er av detta inlägg till era fårvänner   


mvh Lena

Av Lena - 12 maj 2013 19:20


Summerar denna helg med ett ord: kanon!


Haft främmande av min kusin med sambo nästan hela helgen vilket har varit riktigt trevligt =)

Även hunnit med en hel del pyssel på gården!


Skönt att få saker och ting gjorda!

Vi fortsätter med gårdspysslet i veckan    


 


Har ägg till salu om någon vill köpa!!

Det finns även gurkplantor kvar =)


Ha en skön kväll!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards