Alla inlägg den 26 april 2014

Av Lena - 26 april 2014 13:53


Precis sett klart 1:a säsongen av Orange is the new blackNetflix!

Superbra serie baserad på en sann historia!


 


Handling:

Piper Chapman, en ung kvinna, har i ungdomen smugglat knarkpengar åt sin dåvarande flickvän, Alex.
Strax innan brottet blir preskriberat blir hennes roll upptäckt.

Snarare än att riskera en hård dom, går hon med på att sitta 15 månader i fängelse.

Hennes fästman, Larry, och hon förbereder sig så gott de kan för fängelsetiden, men när tiden för hennes fängelsestraff närmar sig blir hon nervös.

Hon konfronteras med hur fängelselivet skiljer sig från livet utanför murarna så fort hon kommer in i kvinnofängelset: hennes sista tweet blir stoppad av vakterna, de pengar hon och Larry har tänkt att hon ska ha fördröjs, och hon lyckas göra sig ovän med Red, den intern som är ansvarig för fängelseköket, vilket gör att hon inte får någon mat. Dessutom stöter hon på uppdelningen mellan vita och svarta, homosexualiteten och sitt ex, Alex, som också sitter i fängelset.

Samtidigt som Chapman (som hon kallas inuti fängelset) möter nya utmaningar, återberättas de olika internernas respektive bakgrunder utanför fängelset.


Jag rekommenderar verkligen denna serie!
Nu är jag sugen att köpa boken som serien är baserad på, skriven av Piper Kerman!


Seriens andra säsong kommer släppas 6 juni 2014 enligt Wikipedia   


#netflix #orangeisthenewblack #piperkerman


Kram Lena

Av Lena - 26 april 2014 08:25


Denna härliga lördag vaknade jag strax före 7.00!

Utvilad och pigg!


Är det ett tecken på att jag börjar bli gammal!?


Vaknar nästan alltid före väckarklockan på vardagarna och på helgerna vaknar jag runt sju!

Jag har dock ingenting emot att vakna tidigt på helgerna, man hinner med mer då =)


 


Frukosten är avklarad och nu ska jag sätta fart på kroppen!


Ha en underbar start på denna dag!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards