Alla inlägg under februari 2020

Av Lena - 22 februari 2020 09:20

 

I dag blir det en loppisvända i regnet.

Perfekt dag för det👍🏼

Hannah ska ta oss till en för mig ny loppis
Alltid lika spännande🌸

Kanske kommer jag hem med ett eller flera fynd😂


Önskar Er en underbar start på denna lördag!


Kram Lena

Av Lena - 20 februari 2020 17:30

 

I dag blev det ett långt besök på bröstmottagningen för check av en stor knöl i armhålan!
Klämkontroll av bröst och armhåla, mammografi samt ultraljud😅


Det underbara beskedet är att det bara är en fettknöl!!
En stor rackare som jag ska få operera bort👍🏼

Härligt❣️

Blodprovet som jag lämnade imorse på HC visade på minskade trombocyter🙏

Men jag har inte fått återkoppling än från Hematologen så jag vet inte hur doseringen av cellgifter kommer att se ut veckan som kommer, men dom hör nog av sig i morgon🦋


En superbra dag helt enkelt🌟


Ha det bäst!

Kram Lena

Av Lena - 19 februari 2020 19:03

 

I morgon är det dags att besöka sjukhuset igen🤗


Först ska jag stanna till på HC för att lämna blod igen för att se om cellgiftsdosen har varit effektiv eller inte.

Förmodligen får jag veta det redan i morgon eftermiddag och då får jag nya direktiv ang cellgiftet👍🏼

Efter HC bär det av till bröstmottagningen i Gävle där jag fått remiss för att kolla upp en knöl i armhålan.

Bara att hoppas att det är en ofarlig knöl🙏

Ha en skön kväll🌸


Kram Lena

Av Lena - 18 februari 2020 20:01


 

Just nu sys det finfina ögonkuddar till mina yinyogakurser🙏

En ögonkudde är underbar att lägga på ögonen under tex  savasana, avslappning och liggande meditation.

Ögonkudden hjälper dig att varva ner när du behöver lugn och ro.

 

Hittade en fin stuvbit i gömmorna som passade utmärkt till att bli ögonkuddar 😍

Fyllda med linfrön och eterisk olja!

Doftar ljuvligt av lavendel i hela köket!

Ha det gott!

Kram Lena❣️


#ögonkudde  #yinyoga  #savasana  #yoga  #sy  #kurs  #lavendel  #linfrö

Av Lena - 16 februari 2020 19:58

 

Avslutat denna vecka med ett yinyogapass med mina härliga yogisar🙏
Så fridfullt att få vägleda andra i yinyogans underbara värld❣️

Helt fantastiskt!

Vilken energi🌟


Nu blir det vila i soffan😂


Kram Lena🥰




Av Lena - 15 februari 2020 07:30

 

I går fick jag svar från Hematologen ang mitt blodprov jag lämnade i går morse på HC.

Trombocyterna (blodplättarna) hade inte minskat i antal, snarare ökat lite, lite grann.


Så nu måste jag upp på dubbla dosen cellgift för att förhoppningsvis kunna attackera trombocyterna☠️


Blodprov på torsdag igen för att se hur det går💉


Nu vet jag även till 100 % att det är sjukdomen Polycytemia Vera som jag har👍🏼
Skönt att få en diagnos trots allt🌟


Är så tacksam för den kunniga och trevliga personalen på HC Södra och Hematologen som jag träffat senaste veckorna❣️

Önskar Er alla en underbar lördag!


Kram Lena❤️

Av Lena - 14 februari 2020 07:06

 

I dag är det dags att lämna blodprov för att se om cellgifterna hjälper till att bryta ner lite trombocyter (blodplättar).

Kanske bli det en justering av cellgiftsdosen.


Vi får se👍🏼

Förmodligen hör Hematologen av sig på eftermiddagen när dom fått provsvar🦋

Hoppas innerligt att trombocytvärdena har gått ner lite🌟

 

Önskar Er alla en underbar

❤️Alla hjärtams dag❤️

Kram Lena❣️

Av Lena - 9 februari 2020 20:10

 

I kväll körde jag yinyogapass med mina härliga yogisar🙏
Så härligt och välbehövligt för min egen del🌹


Märktes att jag varit stressad i veckan pga min sjukdomsdiagnos och alla prover🌸

Men, nu känns som att jag är på banan igen!


Nu blir det en kopp te och lite vila i soffan.


Ha en fortsatt skön kväll!

Kram Lena🌷

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards