Alla inlägg under juli 2011

Av Lena - 31 juli 2011 18:36


Jag har börjat med en liten samling!
Barbafamiljen!
Små söta barbafamiljemedlemmar som man kan fästa på nyckenknippan, bilnyckeln, mobilen osv!

Just nu har jag 2 st Barbaflink i olika modeller = )

Visst är dom söta!?


   

Dom finns på varuhus i 10 kronors automater vid ingång/utgång = )


I dag har jag köpt mig en tidning som jag tror passar in på mitt liv = )

Vad tror ni!?

Den spar jag till senare i kväll = )

 

Ha en skön kväll!


Kram Lena

Av Lena - 30 juli 2011 16:44


Har precis börjat på en ny bok!

Denna gång är det en bok av författaren Mons Kallentoft!

Boken heter Vårlik

 

 

Vårsolen skiner över Linköping och de ännu vinterbleka människor som vågat sig ut på uteserveringarna runt torget. Några svalor kretsar i skyn, färgglada tulpaner lyser från stånden och en mamma med två små barn går mot bankomaten. Plötsligt slits lugnet itu av en kraftig explosion. Kriminalinspektör Malin Fors står framför sin mammas kista i Uppståndelsens kapell och försöker känna någonting. Så bryter ett lågt muller tystnaden, och snart är hon på väg till Filbytertorget och en syn hon aldrig kommer att glömma. Glassplitter. Krossade blommor och utspridda grönsaker. En trasig barnsko. En duva som pickar i något rött i den öronbedövande tystnaden.

 

Rekommenderar verkligen denna författare!
Han har skrivit flera bra böcker!


Kram Lena


Av Lena - 28 juli 2011 20:25


I slutet av augusti får vi hem 2 bisamhällen till = )

Då kommer vi ha 4 samhällen i vår bigård!
Härligt!


Det blir en hederlig gammal dubbeltrågkupa som blir deras hem här på gården.

Just nu står den och ser lite ful ut på stallbacken, men det ska vi fixa till!

 

Nu vet jag att det är många som fnyser när vi ska använda oss av trågkupan, men det struntar jag i = )))

Trågkupan hör till det förgångna enligt många biodlare.

Men, vi har ju även staplingskupor så lite moderna är vi trots allt = )

 


Kram Lena


Av Lena - 28 juli 2011 14:05

Plantan med Västeråsgurkor mår otroligt bra!

I dag kunde jag skörda 6 st gurkor och många fler är på G!

Härligt!

 

Så himla roligt att kunna skörda från egna plantor!


Vädret i dag är så där = /

Mulet och lite regn, men just nu uppehåll!
Hoppas på fint väder i morgon då vi ska ha Olsbomästerskapen i fotbollsgolf, en årlig tradition med släkten från Göteborg   

Har jag tur kommer jag med i det vinnande laget = ))))


Ha en fortsatt skön torsdag!


Kram Lena


Av Lena - 27 juli 2011 22:48


Vilken härlig kväll!

Strandbaden i Årsunda var fullsatt och underbara komiker underhöll!
Tack GASTA o Gapskrattet för denna kväll!


Så skönt att få skratta, själen mår verkligen bra av det = )


Den 13 augusti kommer det åter komiker till Strandbaden så ni som missade denna kväll eller vill gå en gång till, passa på!

Boka bord i tid då risken för att det åter blir fullsatt är stor!!
 


Kram Lena


Av Lena - 26 juli 2011 18:35


Så där!!

Nu känns det lite lättare i hjärtat  

Jag har precis blivit stödmedlem i norska AUF!!
För er som tycker det skulle vara okej att kosta på sig ett stödmedlemsskap för 200 kr/år och stå upp för demokratin samt stötta alla drabbade i just AUF klicka på länken:


https://medlem.mittarbeiderparti.no/portal/page/portal/ap/bli_medlem




 


Kram Lena

Av Lena - 25 juli 2011 19:49


Min paprikaplanta växer så att det knakar!
Många paprikor blir det = )))

Men, innan dom skördas ska dom bli röda!

Det är säkert ca 20 paprikor just nu på plantan!!

 

Älskar levande ljus som många av er vet och för någon vecka sedan gjorde jag dessa ljusfat av beting i form av ett hjärta:
Dom passar både till gravljus, blockljus samt modell större värmeljus som finns att köpa på IKEA!

   

Är nu inne på den tredje boken i Hammarbyserien Vyssan lull av Carin Gerhardsen

 

 

Otroligt spännande böcker.

Kan verkligen rekommendera dessa = )

Läser långt in på nätterna för att dom är så spännande!


Kram Lena

Av Lena - 25 juli 2011 11:00


I går skrev jag om Jens Stoltenberg, men en annan man som jag lagt till i mitt hjärta dom sista dagarna är Eskil!!


Eskil Pedersen ledare för AUF i Norge!

 

Jag hoppas innerligt att han blir framtidens man i Norge.

Han som tar över efter Jens Stoltenberg när den tiden är inne!


Vilka klippor ni har i den politiska ledningen i Norge!

Det är bara att gratulera   


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards