Alla inlägg under september 2015

Av Lena - 30 september 2015 06:23


 

Många var det som i går läste om min fadäs angående

min pelargoner som stod ute när kylan (frosten) kom på besök!


 Kul med så många läsare   


Nu kan jag berätta att alla pelargoner står inomhus och väntar på att få sin vinterplats någonstans i huset!


Det verkar dessutom som att samtliga klarade köldknäppen.


Ha en riktigt skön onsdag!


Kram Lena

Av Lena - 29 september 2015 07:18

 


                                                      Här sitter jag vid frukostbordet med dåligt samvete!

                                        Struntade i att plocka in alla pelargoner från växthus och altan i går kväll!

Vad händer, jo frosten slår till😁


Nu får jag bara hoppas att alla pelargoner klarat sig och förlåter mig för min lathet.

I kväll efter jobbet får dom minsann flytta in 😘


                                                                             Ha en bra dag!

                                                                                // Lena


Av Lena - 28 september 2015 07:44

 


Många har i natt kikat efter den fantastiska blodmånen.

Tror att jag är en av dom få som valde att sova i stället!


Tur var väl det, det var ganska mulet över oss i natt ☺️


Jag bjuder i stället på en bild från denna morgon som visar en vacker vy utanför ett av våra fönster.


Önskar Er alla en underbar måndag och en härlig start på denna nya vecka 🙋


Kram Lena

Av Lena - 27 september 2015 16:41

 


I år har vi för första gången fått druvor i växthuset!

En liten men ack så god druvskörd☺️


Finns lite till kvar på vinrankan som inte har mognat riktigt än.


Tänk att man kan vara så lycklig över så lite 😍


Kram Lena

Av Lena - 26 september 2015 17:28

 



Fick ett bidrag till semesterkassan av Stefans jobbarkompis!

Så himla omtänksamt☺️


Nästan 4 lira (ca 10 kr), vi får se vad vi ska köpa för dom😜

Räcker nästan till en hel Efes (öl)!

Kanske några mumsiga chokladbitar!?

Hittade ju en supergod choklad sist vi var ner till Turkiet!


Rapport på vad vi köpte kommer om ca 2 veckor!


Tusen tack Malte för bidraget👍😂


Ha en fortsatt skön lördag!


Kram Lena

Av Lena - 25 september 2015 05:51

 


Äntligen fredag!

Ser verkligen fram emot en helg med vila o mys!


Har dock precis vaknat med en hejdundrande huvudvärk 😟

Tror att en förkylning är på gång, vilket inte är konstigt då många små näsor är snuviga på jobbet 😷


Nu stundar en härlig frukost.


Önskar Er alla en underbar fredag 🙋


Kram Lena


Av Lena - 24 september 2015 13:08


 

Passa på att se en av landets bästa kvinnliga komiker gästa Gävle!

 

Fredag 25/9, kl 19.30 på Söders Källa


“Sticka ut & Passa in”


annwestin



Biljetter finns på: www.billetto.se


eller på dörren (om du törs vänta)

 

Pris endast 200 kr


Hoppas vi ses 🙋

 

// Lena

Av Lena - 23 september 2015 14:12

 


I går fick jag 2 st fina sticklingar med posten 🌱🌱

Så nöjd!

Hoppas dom överlever vintern och växer på sig fint i vår 🌺🌸


1 st Wilhelm Langguth

1 st Cattolica


Så kul med fler pelargoner!


Tack Ing-Marie för dom fina sticklingarna 👍😊


Ha en skön onsdag!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards