Alla inlägg under mars 2015

Av Lena - 31 mars 2015 16:38


Hade lite ork för en stund sedan (tokförkyld) och fixade till min Doktor Westerlund   


Före (en ledsen och övergiven planta):

 


Efter (omplanterad i större kruka, nedklippt och med 3 st sticklingar planterade bredvid moderplantan)

 


Blomman har nu också fått ett namn, nämligen Ester.
Jag hoppas nu att Ester ska orka få liv i sig igen och även börja blomma så småningom.

Så här fina blommor kan Ester ge, om jag har tur   

 


Kram Lena

Av Lena - 31 mars 2015 07:00


Denna långdragna och otroligt jobbiga förkylning har nu totalt däckat mig   

I stället för att åka o jobba får jag nu krypa tillbaks till sängen och hoppas på bättring!
Helt slut.....

 


// Kram Lena

Av Lena - 30 mars 2015 18:15


Äntligen har paketet med mina efterlängtade böcker kommit.

Har verkligen sett fram emot att ha dom hemma.


 Stora pelargonboken och Passion för pelargon - en samlares möten

 


#pelargoner #bok #läsning #påsk


Jag tar tacksamt emot förslag på fler böcker om och med pelargoner   

Nu har jag lite läsning i påsk!


Ha en skön kväll!


Kram Lena

  



Av Lena - 30 mars 2015 05:27


Känner mig otroligt sliten denna morgon.

Efter en natt med väldigt lite sömn och en förkylning som vägrar släppa taget är kroppen inte glad   

Hoppas att 2 muggar kaffe ska göra susen och sätta fart på kroppen.


 


Snart dags att bege sig till jobbet!


Önskar Er alla en underbar måndag   


Kram Lena

Av Lena - 29 mars 2015 18:57


Var helt enkelt tvungen att prova detta:

Läste en artikel om en tjej som planterat en hel skiva tomat, sedan hade fröna grott och växt upp till frodiga tomatplantor med fantastisk skörd av tomater.


Därför har jag i dag lagt en skiva tomat under jord   

Naturligtvis kommer jag att följa upp detta här på bloggen!


Tomatskivan med frön:



Här ligger den på jorden i krukan!  



Planterad och klar!
   


Nån mer som provat?
Kanske är jag lurad, men kul att prova i alla fall!


Ha en underbar kväll!


Kram Lena

Av Lena - 29 mars 2015 10:18


Ännu en pelargon som jag inte vet namnet på.

Någon som kan hjälpa mig med denna   


   


Otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig med denna   


Ha en skön söndag!


Kram Lena

Av Lena - 28 mars 2015 11:36


I dag har jag pysslat lite här hemma med frön och små plantor!


Först planterade jag pelargonfröna som jag la i blöt i torsdags!


6 st frön Pelargonium vitifolium

5 st frön Pelargonium alchemilloides


Planterade varje frösort i varsin kruka!
Kanske varje litet frö skulle ha haft en egen liten kruka, men så här fick det bli i dag!
Håll tummarna för att det gror i dessa krukor om några dagar!


Spännande!

 


Sedan planterade jag om mina små gurkplantor!
17 stycken är dom   

 


Nästa gång jag planterar om dessa gurkplantor hoppas jag att dom kan flytta in i växthuset!


#pelargon #frön #gurkplanta #planta #gurka #plantering


Ha en underbar lördag!


Kram Lena

Av Lena - 27 mars 2015 07:36


Trots regnet som faller känns det underbart med denna dag!

Fredag   




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards