Alla inlägg under augusti 2010

Av Lena - 31 augusti 2010 19:54

I kväll ska jag börja läsa:


Låt den rätte komma in


är John Ajvide Lindqvists debutroman från 2004, som handlar om 12-årige Oskar som bor i Stockholmsförorten Blackeberg.

Oskar är 12 år och mobbad.

Hans sadistiska klasskamrater Jonny, Micke och Thomas bestraffar honom för varje bevis han ger på sin existens.

Året är 1981 och det är vinter i Stockholmsförorten Blackeberg. I lägenheten intill den där Oskar bor flyttar en äldre man in, som heter Håkan Bengtsson.

Han bor där med en märklig flicka som heter Eli. Hon och Oskar blir goda vänner, men Oskar märker snabbt att hon är annorlunda.


  


Någon som har läst den eller sett filmen?


Kram Lena

Av Lena - 31 augusti 2010 17:03


Hannah har blivit med lägenhet i Sundsvall!

Hon har hittat en lägenhet väldigt nära skolan och får flytta in redan i morgon om hon vill!

Kruxet är att alla saker finns här hemma så på lördag tar vi en tripp till Sundsvall med släpvagn!

Men tänk vad mycket grejer hon måste köpa = /

Ska bli roligt och spännande att hjälpa henne i gång!


  


Måste göra en lista på allt som behövs och bocka av det hon har och göra inköpslista på resten!


Har ni tips och ideér tar vi tacksamt emot dom = )))

Trodde det fanns startpaket med husgeråd på IKEA, men det verkar som att dom har slutat med det = (


Kram Lena

Av Lena - 30 augusti 2010 17:16

Funderar på att prova  Zumba på onsdagkväll!


Någon som har provat på redan och kan berätta lite!??



Kram Lena  

Av Lena - 30 augusti 2010 06:23

Så var det ny vecka igen och snart är vi inne i september!

Jösses vad tiden går fort.


Vi har nu planeringsdagar på jobbet i dagarna 2 och börjar denna dag med en föreläsning inne i Sandviken!


  


Klockan ringde tidigt i morse eftersom Stefan åkte ännu tidigare denna morgon till Stockholm för en kurs på Norra Brunn hela veckan!

Då måste jag kliva upp i tid så jag hinner med alla djuren innan jobbet!


Håller tummarna i dag för min dotter Hannah som ska kika på lägenhet i Sundsvall på eftermiddagen!!!


Hoppas ni får en skön måndag!


Kram Lena


Av Lena - 29 augusti 2010 13:06

             


Dagens tema är: Kollektivt


Våra bin lever kollektivt

  


Nyfödda kaninungar likaså

  


Även dessa pojkar i äkta silver finns i ett kollektiv = )

  


Ha en underbar söndag!


Kram Lena 

Av Lena - 29 augusti 2010 09:32

Vilken härlig lördag det blev = )


Först försäljning hela dagen av mina smycken!

Vilket var väldigt lyckat!


  


Sedan blev det fotbollsgolf i en annan liten by i Årsunda!


      


Efter det blev det grillning och lekar.


  

  


Sist prisutdelning till vinnande laget och där ingick jag = )

Jag vann:

  


Kram Lena

Av Lena - 28 augusti 2010 23:23

Årsundadagen är nu avslutad!


Mellan kl.11-17 stod jag och sålde mina smycken!

Otroligt nöjd med försäljningen = )


Synd att jag inte hade tid att kika på allt annat som fanns att se i vårat underbara Årsunda!

  


Sedan åkte vi direkt hem och fixade matsäck och drog på fotbollsgolf i en annan by i  Årsunda!

Supertrevlig kväll med härliga lekar, god mat och lite dans = )))

Tack snälla Stig och Elisabeth för att vi fick komma!


Bilder från denna dag kommer i morgon , nu är det dags att sova!


Kram Lena

Av Lena - 27 augusti 2010 21:42

Silverflickorna har nu fått sällskap av silverpojkar = )


Flickorna

  


Pojkarna

  


Nu är det dags att sova så att jag orkar stå ute hela dagen!


Hoppas det kommer mycket folk = )))


Kram o go´natt!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards