Alla inlägg under maj 2011

Av Lena - 31 maj 2011 19:16


Tror ovädret ångrade sig i sista stund = )

Den tog sin väg över grannbyn i stället!

Åska, regn och blixtrar!


Sista dagarna har det blivit mycket smyckesbeställningar!

Kul!!

 

I går fick jag en vinflaska från en av tjejerna i vinringen = )

Jag är en av dom som ordnar vinträffen på fredagkväll och får då en vinflaska från varje deltagare!

Nice = ))

 

Ha en trevlig kväll!


Kram Lena


Av Lena - 30 maj 2011 17:17


Så här blev det!


I morse såg det ut så här!

Glas enbart på taket.

 

När jag kom hem från jobbet var hela växthuset klart och jag skyndade mig att ställa in mina plantor = )

 

Har även ställt in lite lullull som jag gjort alldeles själv = )))

    

 

Fick 2 melonplantor och 2 gurkplantor av Eva på jobbet i dag = )

Tack snälla!

Melon!

 

Satte om prydnadspumpan i en större kruka = )  

Hittade oregano i ett land på gården, var kom den ifrån!?

 

Långt inlägg med enbart bilder!

Men, det bjuder jag på = )


Kram Lena


Av Lena - 30 maj 2011 06:37


Vad gör man på Mors dag?

Jo, här på Nygård´s bygger vi ett växthus = )


Här finputsar Stefan grunden och lägger lecablocken på plats!

 

Lite fin sten på markduken ska på!

 

Oj, vad mycket delar som ska sättas i hop = )

 

Det behövs mycket skruvar o muttrar samt lite annat bra att ha!

 

Nu är alla 4 sidorna ihopmonterade!

 

Vi har kommit en bra bit till, men på det finns just nu inga bilder tyvärr!

Växthuset står nu på sin rätta plats och det är glas på hela taket = )

Vi jobbade till 23.00 i går, men sedan blev det för mörkt!

Spännade att komma hem efter jobbet i dag och se om Stefan gjort nåt mer!


Ha en bra dag!


Kram Lena

Av Lena - 28 maj 2011 11:03


Hunnit med en del på morgonen!



Inhandlat kornkross till djuren på Granngården!

När vi ändå var där kikade vi på deras plantor och till min och Clara´s glädje hade dom gurkplantor!

Vi köpte 2 st = )

 

Nu hoppas vi på fina gurkor i sommar!


Har även postat smyckesbeställningar samt hämtat hönsmat på jobbet!

Nu är det dags för en kopp kaffe och sedan har jag lite bestyr utomhus!


Ha en skön lördag!


Kram Lena


Av Lena - 27 maj 2011 17:41


Kanske ska jag skaffa mig en hallonhäck!

Har fått erbjudande om att gräva upp lite plantor med gula hallon!

Det låter spännande = )

 


Ska prata med mannen min i kväll så hoppas jag han tycker lika = )


Någon som har erfarenhet av hallonhäck eller gula hallon?

Hur många plantor bör man sätta?


I helgen har Clara och jag mamma/dotter tid tillsammans, vi får se om vi hittar på nåt skoj = )


Ha en skön fredagskväll!


Kram Lena

Av Lena - 26 maj 2011 19:50

Prydnadspumpa på gång!

Ser kraftig och fin ut eller hur!!

Tack Eva för denna fina planta = )

 

Tomatplantorna ser också bra ut!

  


Solrosorna är på G!
Ta fram förstoringsglaset om ni inte ser = )))

 

Härligt!


Nu vill jag ha hallonhäck!

Var placerar man en sån?

Söder?

Sol?

Skugga?

Undrar om Stefan också är sugen på en hallonhäck =)))


Ha en fortsatt skön kväll!


Kram Lena

Av Lena - 25 maj 2011 20:12


Så var det dags att använda kroppen!

Har skottat bort gräs och jord från gräsmattan där växthuset skall stå!


Här har jag hunnit ta bort en del:

 

Hittade en skatt!
En kniv upphittad i jorden under gräsmattan och jag kan tala om att det inte är vår = )

 

Sune är lika nyfiken som vanligt och klättrade runt i äppelträdet bredvid där jag grävde!

   

Här är jag klar!

 

I morgon får Stefan lägga markduk och placera alla lecablock på rätt plats = )

Får jag inte ryggskott efter detta är det ett under = )


Kram Lena


Av Lena - 24 maj 2011 18:47


Ja, vad säger man denna otroligt blåsiga dag!

Håll i hatten!!

Usch o fy vad det blåser!

Hoppas hästarna finns kvar i hagen senare när jag kommer ut eller dom kanske har förvandlats till flygande enhörningar i detta väder = )))


 


Känns som det blåser rakt genom huvudet efter en hel dag ute på jobbet, kanske inte så konstigt med tanke på hur tomt det är = ))))

Dessutom blir håret en enda stor mittbena i detta otroligt blåsiga väder = )


Nu ska jag försöka få nåt vettigt gjort!


Ha en skön kväll!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards