Alla inlägg under juli 2014

Av Lena - 25 juli 2014 17:57


Hej på Er alla glada o underbara!!!


Liten lägesrapport i värmen!


Jag har nu haft semester i snart 2 veckor och har nu 2 veckor kvar!

Tur med vädret har jag verkligen haft =)

Underbart!


Tvätten torkar på nolltid!

I år har vi dessutom investerat i en pool!
Hur härligt som helst!


Antar att jag kommer att få ordentligt med sol o värme resterande semester också =)


 


Önskar en underbar fredagskväll i värmen!!

Kram Lena


Av Lena - 13 juli 2014 18:36



Har för första gången rostat min alldeles egna müsli!!

Nöjd är jag, då den blev supergod =)


 


Nygårds müsli


Ingredienser:


Portioner: ca 1,5 liter


1 l havregryn

4 dl flingor

2 dl solroskärnor

1 dl vatten

1 dl ljus sirap

2 msk olja

1 msk malen kanel

 


Sätt ugnen på 200° C.

Blanda havregryn,flingor och solroskärnor i en långpanna.
Blanda vatten, sirap, olja och kanel.
Häll blandningen över flingorna och rör om.
Rosta flingorna mitt i ugnen i ca 20 minuter.
Rör om några gånger under tiden.


Mums!

Lycka till!


Kram Lena

Av Lena - 11 juli 2014 18:55


Äntligen!

Semestern är nu här och jag  kommer att njuta varje sekund av denna period =)


 


Känns himla bra!


Direkt efter semestern startar jag mitt nya jobb!

Ser verkligen fram emot att få börja jobba i underbara Torsåker!!


Men, först njuter jag av vilan i 4 veckor!!!


Kram Lena

Av Lena - 11 juli 2014 05:31



Nu är det nära!!

Semestern är snart här =)

Börjar jobba om en timme och sedan efter denna dags arbete är det äntligen semester!!

Som jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!


      #sommar #semester #vila  


Ha en skön dag!


Kram Lena

Av Lena - 9 juli 2014 20:27


Underbart!

Nu har vi fått lite uppdateringar ang vår lägenhet i Turkiet!

Det går så himla snabbt framåt   

Toklängtar till den dag då vi får åka ner och kika på vår lägenhet och bla möblera den!


Här kommer några av dom senaste bilderna från vår lägenhet!


Del av badrummet:

  

Poolområde sett från vår balkong!



Grillplats sett från vår balkong! 

   


Ska försöka få ihop lite före- och efterbilder så att man ser dom tydliga skillnaderna från vårt första besök och hur det ser ut just nu!
Kanske hinner jag få till det till i helgen =)


Älskar verkligen vår lägenhet   


#avsallar #turkiet #lägenhet #alanya #värme #sol #semester


Kram Lena

Av Lena - 7 juli 2014 19:05


I dag gjorde jag scones på lite roligare vis =)

Jag gjorde scones i loppisfynd!

Billiga kakformar som kom till användning!!


Loppisscones!

 


Mums!!!


#scones #loppisscones #kakformar #livetpålandet #loppis


Ha en skön kväll!


Kram Lena

Av Lena - 3 juli 2014 16:35


Nu har vi och framför allt Märta tröttnat på alla fästingar!

Vi har nu inhandlat ett fästinghalsband till henne!


 


Hoppas innerligt detta ska hjälpa då Märta är otroligt utsatt för fästingar!


Någon som har testat detta på sin hund/hundar och vet om det fungerar!?


#hund #fästinghalsband #sommar #kryp


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards