Alla inlägg under april 2010

Av Lena - 30 april 2010 17:54


Oj, vad veckorna går fort!

Sista april i dag!


Önskar Er alla en trevlig valborgsmässoafton!


Kram Lena

  

Av Lena - 29 april 2010 19:44


Precis kommit in efter att ha planterat fina penséer i flera olika korgar ute = )

Blev så vårigt och fint!

Humöret svängde till det bättre direkt!


I helgen var det bestämt att vi skulle åka till Värmdö för att köpa en biodlingsutrustning = )

Såg fram emot denna resa!


Någon timme efter att överenskommelsen var klar, med tid, plats och kontonummer som vi skulle använda för att betala in pengarna på ringer mannen och säger att han sålt sakerna till en annan person!


Vilket storpucko!!

Tur för honom att vi inte hunnit sätta in pengar på kontot = /


Nu får vi leta vidare efter biodlingsutrustning!!

Synd att man inte ska kunna lita på folk = ((


Nu är det dags att hänga lite tvätt, sedan en kopp te och sängen!


I morgon är det äntligen fredag igen = ))))))))


Ha en skön kväll!


Kram Lena


  

Av Lena - 27 april 2010 21:31

Jösses vad tiden går fort!

Snart är det maj och det står inte på förrän det är juni och studenten för Hannah.


Allt går sin gilla gång här på gården!

Mycket tid tillbringas hos djuren = )

Mysigt och avkopplande!


  


I går var det silversmideskurs och jag gjorde en bred hamrad ring till mig själv = )


   


Nu är det dags att sova, trött efter dagens tidiga uppstigning kl. 5.00  


God natt!


Kram Lena

Av Lena - 25 april 2010 20:18


Verkar som att Maggan har hittat ruvlusten = ))))

Så skoj!!


Tror att hon dessutom har smittat av sig på ytterligare en ankhona = )

men, det återstår att se!


Här ser ni bildbevis på att Maggan ruvar!

  


Ha en underbar söndagskväll!


Kram Lena



Av Lena - 25 april 2010 11:35

                                              

 

 

Tema: Så här ser det ut där jag är i dag

 

Det får bli 3 bilder från min promenad som jag precis har avverkat = )

 

      

 

En härlig skogspromenad någonstans i Gästrikland!

 

Ha en underbar söndag!

 

Kram Lena

Av Lena - 24 april 2010 11:36


Så härligt med helg!

Solen skiner, men molnen börjar hopa sig på himlen = /


I morse när jag släppte ut ankorna låg ankan Maggan på ett gäng ägg!

När dom mumsat färdigt sin mat tog jag i dom i ankhuset igen pga av rovfåglar precis över gården.

Maggan gick då direkt och la sig på äggen igen och jag hade hunnit räkna hur många det var!

21 stycken ligger hon på och jag hoppas innerligt att lusten sitter i så att hon får ruva fram ett gäng ällingar!


  


Bilder på 2 små Isbarkycklingar!

Den till höger är från ägget jag fotade i torsdags!
Den kycklingen kläcktes i natt och den till vänster kläcktes i morse när vi åt frukost!


    


Ha en fortsatt underbar lördag!


Kram Lena

Av Lena - 22 april 2010 20:02


Tänkte uppdatera lite när det gäller djurbebisarna på Nygård´s = )


Just nu är det dags för 5 Isbarhönsägg att kläckas!

Ett är det redan ett litet hål i.  

Hoppas innerligt att alla 5 klarar sig!

Har ytterligare 3 isbarägg i kläckaren men dom ska ligga några dagar till!

Ankäggen har legat ca 2 veckor och har alltså ca 2 veckor kvar i kläckaren.


Kaninungarna växer och frodas.

Lejonhuvadekaninungen är nu 3 veckor och supermysig!

En riktig liten tjockis.

Här mumsar den på ett höstrå!

    


Dom 5 Gotlandskaninungarna växer också och mår bra, dock inte lika tjock som lejonbebisen i buren bredvid = )


  


För Er som vill följa Nygård´s på Facebook:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=112633555427240


Kika in där och gå gärna med i gruppen = )


Ha en fortsatt trevlig kväll!


I morgon är det äntligen fredag = )


Kram Lena


Av Lena - 21 april 2010 21:45


I dag blev det en lång dag på jobbet!


Först jobb som vanligt, sedan in till Kunskapskontoret för att få hjälp med att ansöka om pengar till fortbildningen i Prag senare i höst!

Efter det p-möte!

Min dag på jobbet 8.30-19.30 = /

Där drack jag kaffe, vilket kommer att resultera i att jag kommer att få svårt att sova i natt = /


Nu håller jag tummarna för att min ansökan till fortbildningen går bra, vill ju så gärna åka i väg till Prag i september = ))))


  


Nu är det dags att hoppa i säng!


Sov gott!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards