Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Lördagmorgon; )

Av Lena - 20 december 2008 08:40


Morning alla glada ; )


I dag är det dags för valpkurs igen!


Vi ska kursa i 3 timmar!


Tyvärr regnar det just nu ute, så vi får hoppas att det går över!


Märta har blivit en obstinat liten tjej. Vill inte gå in när vi varit ute, hoppar upp på barnen, biter i allas fötter när vi ska äta mat!


Om någon har förslag på hur man får bort detta ofog, tar jag gärna emot tips och råd!


Nu är det dags för kaffe!


Kram Lena


 
 
Ingen bild

malte o snoken

20 december 2008 10:37

ha en trevlig dag på kusen med lill-märta! 3 tim minsann, då kanske ni hinner lära er tigga vid julbordet, tigga julgotter o rulla runt o visa magen o få bli kliad..

 
Annelie

Annelie

20 december 2008 10:38

Ja nu har jag fått mig ett gott skratt när jag har kollat på alla klipp du har här under. Tänk hur det kan bli, vissa saker ser ju riktigt farliga ut. Men hjälp va roligt det ser ut hi hihihi
Ha de

http://www.vitaalvan.se

 
Sinna

Sinna

20 december 2008 11:18

Verkar som ni har en helt normal liten tjej hemma ;-)
Det finns nog lika många förslag på hur ni ska få bort det där "buset" som det finns människor. Men om mina hundar skulle bli "för dryga" och jobbiga i det dom gör så talar jag om "vänligt men BESTÄMT" att jag INTE uppsktattar just det beteendet!!

Fråga på kursen så kan dom förklara mer utförligt hur du ska göra :-)
Ha en bra dag
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Lisa

Lisa

20 december 2008 12:16

Lycka till på kursen.... du kan säkert få hjälp där med svar vad ni ska göra till lilla bus-Märta.
Avleda är ju en variant när de pockar på uppmärksamhet såhär.
Qvittra var hemsk på att bitas som "barn" och då hon gjorde det så lät vi som hundar gör när det går för hett till dvs vi skrek till och lät så hundiga vi kunde ;) Det hjälpte för hon blev vääääldigt förvånad då. Men bara en stund ;)

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Ulrica

Ulrica

20 december 2008 12:17

Tack goa du, har inlett min dag med att göra rent i stallet hos fåren och verka några stycken, nu behöver jag inte mer motion idag=)
Kramen Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
lotta

lotta

20 december 2008 13:48

hihi, jasså damen börjar trilskas..hihi..helt normalt..det där med att inte vilja gå in känner jag igen..Cola höll på så ett tag när hon skulle in från baksidan(där hon går lös) då börja vi kasta godis in på golvet så fort hon klev innanför tröskeln..alltså bort från dörren , så då fick hon vääldigt bråttom in sedan..
Matbordet fick vi porta Cola ifrån ett tag, inte för att hon bet, men hon dök upp med huvudet o försökte sno åt sig bitar..eller satt o glodde på en, Visade med hela kroppen för henne att detta är MINmat, MITT bord..o "vallade" bort henne några meter bort..tycker det är skönt att inte hundarna är runt en när man äter, så nu ligger sig faktiskt båda damerna en bit bort..kan vara värt att prova. Uppmuntra rätt beteende, avled med ben när hon är på dryghumör!Hjälp barnen lära sig säga åt henne på rätt sätt!! hmm, vet inte om det är någon hjälp, men SÅ har VI gjort och det har funkat ganska bra:)Haha, idag orkar hon kanske inte härja när hon vart på valpiskurs så länge*ler*

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 november 2023 12:41

Hej, alla fina älskvärda människor 💕   Vill passa på att tacka för all respons jag fått efter mitt tråkiga sjukdombesked🌸   Tack för allt!  Tack för gillningar, kommentarer, delningar, blommor & presenter 🎁     ...

Av Lena - 3 november 2023 07:33

    Hej alla fina💕 Som många redan vet har jag drabbats av metastaser i bland annat hjärnan 😕   Jag kommer absolut inte lägga ner min smyckesgtillverkning eller sluta sälja vackra kimonos. Utan detta blir min terapi här h...

Av Lena - 2 november 2023 15:30


  Har idag varit till Onkologen & på torsdag nästa vecka startar jag min immunterapi/kriget mot metastaserna💪🏻 Jag har metastaser i hjärnan/hjärnhinnorna,levern,lungorna samt i buken.Startade med kortison i lördags för att minska...

Av Lena - 30 september 2023 11:04


  Nu har vi ägg till salu igen!   Det finns: 3 st förpackningar med 10 ägg för 40 kr/st 1 st förpackningar med 12 ägg för 50 kr/st 0 st förpackningar med 15 ägg för 60 kr/st   Hör av er om ni är intresserade! Först till kvarnӾ...

Av Lena - 27 augusti 2023 06:25

I dag är sista chansen att fynda på vår loppis🌸 Vi har öppet kl 11-16 sedan stänger vi loppisen för i år!   Finns massor med fina saker att fynda.   Österbogatan 8, Årsunda    Varmt välkomna!    Kram Lena 💕     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards