Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Morr.....

Av Lena - 22 december 2008 11:29


I går när vi köpte Gloria (hamstern) sa hon på Djurmagazinet att man måste ha saltsten, kalksten, vitaminer och hamstervadd!


Fick i går kontakt med uppfödaren av Gloria ; )


Fick då lite annan fakta!


Ingen saltsten då hamsterns njurar inte klarar av det (kan dö), kalk och vitaminer får dom i sig via maten, hamstervadd är livsfarligt då hamstern kan kvävas av det samt trassla in småtassarna i det och därmed hämma blodtillförseln!


Försäljningstrick eller okunnighet av personalen!?

Vad vet jag, men arg blev jag!


Så nu har jag skrivit av mig ilskan ; )

Nu måste jag städa!


Kram Lena



 
 
Merlin med matte

Merlin med matte

22 december 2008 11:43

Suck... att dom inte lär sig!
Men alla medel är väl tillåtna bara dom får sälja! Djurens väl och ve tänker dom inte på vare sig det är hamster eller andra djur ;0(

Ha en underbar dag!
kramar Merlin med matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

22 december 2008 14:19

Det var likadant när vi fick höra att friska marsvin inte ska tappa ett enda pälsstrå och så köpte vi dyra C-vitaminer som slammade igen vattenflaskorna. Grrrr!

http://fundringar

 
Sinna

Sinna

22 december 2008 14:29

Oj vad himla tråkigt at inte personalen kan mer än så!! Tänk om man itne tar reda på sånt själv då och bara litar på dom?? Vill inte tänka på hur tokigt det kan gå då :-(

Städa på nu. Snart är det jul ;-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
camilla

camilla

22 december 2008 16:58

Men jösses,ska inte djurpersonalen vara kunniga i sådana frågor!!?
Tat lugnt med städandet ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 november 2023 12:41

Hej, alla fina älskvärda människor 💕   Vill passa på att tacka för all respons jag fått efter mitt tråkiga sjukdombesked🌸   Tack för allt!  Tack för gillningar, kommentarer, delningar, blommor & presenter 🎁     ...

Av Lena - 3 november 2023 07:33

    Hej alla fina💕 Som många redan vet har jag drabbats av metastaser i bland annat hjärnan 😕   Jag kommer absolut inte lägga ner min smyckesgtillverkning eller sluta sälja vackra kimonos. Utan detta blir min terapi här h...

Av Lena - 2 november 2023 15:30


  Har idag varit till Onkologen & på torsdag nästa vecka startar jag min immunterapi/kriget mot metastaserna💪🏻 Jag har metastaser i hjärnan/hjärnhinnorna,levern,lungorna samt i buken.Startade med kortison i lördags för att minska...

Av Lena - 30 september 2023 11:04


  Nu har vi ägg till salu igen!   Det finns: 3 st förpackningar med 10 ägg för 40 kr/st 1 st förpackningar med 12 ägg för 50 kr/st 0 st förpackningar med 15 ägg för 60 kr/st   Hör av er om ni är intresserade! Först till kvarnӾ...

Av Lena - 27 augusti 2023 06:25

I dag är sista chansen att fynda på vår loppis🌸 Vi har öppet kl 11-16 sedan stänger vi loppisen för i år!   Finns massor med fina saker att fynda.   Österbogatan 8, Årsunda    Varmt välkomna!    Kram Lena 💕     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards