Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Hurghada, Egypten!

Av Lena - 22 januari 2009 07:40


Någon som har tips ang. Hurghada, Egypten!


Utflykter o shopping  etc.

Vi åker i juli och vill gärna ha tips och råd från andra som redan varit i Egypten!


Längtar till värmen ; ))))


Kram Lena





 
 
Lena

Lena

22 januari 2009 07:53

Min son har varit där,och han tyckte det var helt underbart!härliga bilder!res sugen blir man!
Ha en fin dag!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Erica Andersson

Erica Andersson

22 januari 2009 08:20

Tjenix!
Min man har varit där och han säger att det är otroligva vatten för dykning och snorkling. Annars är det väl bara att ta med bikinin och grilloljan och ha en härlig semester! Dom kanske har så du kan prova på palmhjärtan där:) Kram Erica

http://www.123minsida.se/erica2

 
Teija

Teija

22 januari 2009 13:12

Verkligen något att se fram emot! Har själv inte varit där...
Ja, då vet ni hur svårt det är att välja gymnasium. Visste sonen vilken linje det skulle vara åtminstone? Det vet vår dotter och det är ju bra.
Hoppas du haft en fin dag, kramar

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 januari 2009 13:28

Lovar att återkomma när jag varit där. Fast i Makadi då förstås. Funderar på att fara till Luxor så om jag nu kommer dit så kan jag berätta om det var värt en skumpig busstur. :)
Ha en bra dag!
kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster Karin

22 januari 2009 16:11

Hej gums,

Här kommer ett tips på en hemsida som
du kan kika lite på:
http://www.hurghada.se/
Önskar dig en skön & trevlig kväll.
Ska försöka tt telefonera vår syster som fyller 50 år idag. Får se om det fungerar.
/Kramizar Karin

 
Sinna

Sinna

22 januari 2009 17:22

Om jag inte minns fel så var det där min mamma och hennes man var i September. Dom var SÅÅÅ NÖJDA när dom kom hem. Jag har sett underbara bilder därifrån när de är vid pyramider ( ja inte just där men de åkte till dom), rider kameler, kör fyrhjulingar och hälsar på beduier i öken!! :-))) verkar bara toppen där :-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Annie

Annie

5 juli 2009 22:38

Kom hem därifrån för en vecka sedan, men vi var i El Gouna (2,5 mil norr om Hurgada). Turistmässigt är Egypten ett rent paradis, men shoppingmässigt är det kass. GLÖM att tjejshoppa, för det finns två ynka affärer för kvinnor i Hurgada som heter Womans Sectrets där det säljs underkläder (där påträffade vi även de enda yrkesarbetande kvinnorna under hela resan). Annars finns knappt några kläder för kvinnor. Så rikta in er på sol, bad och avkoppling och låt shoppingen bli ett litet äventyr. Pruta Pruta Pruta. De blåser er annars på grymt mycket pengar. Se till att kolla runt INNAN ni shoppar, så att ni vet ungefär vad priserna ligger någonstan. Antar att du sett bilder från vår resa på min blogg :-D

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

5 juli 2009 22:40

ps...
Se till att åka på en eller fler snorkelturer med båt. Det är otroliga rev i Röda Havet :-D

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

5 juli 2009 22:50

pps.
Köp Dimor för magen på apoteket. Hur det nu är så pajjar magen alltid ihop, och vi tog två tabletter så fort vi fick någon känning och på så sätt lyckades vi alla mota olle vid grind, utan att behöva avvara en endaste dag för magsjuka. (En engelsman som höll på att missa snorkelturen pga magen är nog fortfarande innerligt tacksam för mina Dimor-tabletter.)
Handsprit!! ALLTID med sej. Tag för vana att så fort någon varit på toa så kan hela familjen handsprita sej och alltid innan måltiderna. På så sätt får man en kontinuerlig desifenktion av händerna.
Låter kanske knasigt med det är VARMT därnere nu (hörde att det var 52 grader i Luxor) men bara runt 40 vid kusten, så bakterierna frodas i All Inclusive-buffén, så se till att äta så snart matsalen öppnar, så slipper ni mat som har legat länge.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 november 2023 12:41

Hej, alla fina älskvärda människor 💕   Vill passa på att tacka för all respons jag fått efter mitt tråkiga sjukdombesked🌸   Tack för allt!  Tack för gillningar, kommentarer, delningar, blommor & presenter 🎁     ...

Av Lena - 3 november 2023 07:33

    Hej alla fina💕 Som många redan vet har jag drabbats av metastaser i bland annat hjärnan 😕   Jag kommer absolut inte lägga ner min smyckesgtillverkning eller sluta sälja vackra kimonos. Utan detta blir min terapi här h...

Av Lena - 2 november 2023 15:30


  Har idag varit till Onkologen & på torsdag nästa vecka startar jag min immunterapi/kriget mot metastaserna💪🏻 Jag har metastaser i hjärnan/hjärnhinnorna,levern,lungorna samt i buken.Startade med kortison i lördags för att minska...

Av Lena - 30 september 2023 11:04


  Nu har vi ägg till salu igen!   Det finns: 3 st förpackningar med 10 ägg för 40 kr/st 1 st förpackningar med 12 ägg för 50 kr/st 0 st förpackningar med 15 ägg för 60 kr/st   Hör av er om ni är intresserade! Först till kvarnӾ...

Av Lena - 27 augusti 2023 06:25

I dag är sista chansen att fynda på vår loppis🌸 Vi har öppet kl 11-16 sedan stänger vi loppisen för i år!   Finns massor med fina saker att fynda.   Österbogatan 8, Årsunda    Varmt välkomna!    Kram Lena 💕     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards