Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Sista snöskottningen för denna vinter?

Av Lena - 10 mars 2010 20:02


Jobbar hela dagen, sedan på en föreläsning!

Jäspar hela vägen hem i bilen och vad möts jag av??


Jo, all snö på garagetaket har lossnat i tövädret och rasat rakt ner på vägen!!

Flera decimeter med snö, över hela vägen och säkert 12-15 meter långt!!!!!

Hur många ton kan det bli!


Fick kalla ut skottstyrkan, Gustaf och Clara!

Båda två låg i stort sett och sov som små änglar vilket innebar att dom inte var på bästa humör när mamma ville ha hjälp med snöskottning omedelbart = )))


Men, snäll som dom är hjälpte dom sin kära mor och vi fick bort snön från vägen!


Här bor vi = )))


     


Nu hoppas jag innerligt att det var sista snöskottningen denna vinter = )


Vad tror ni?


I gengäld har vi haft ett underbart väder i dag= )))

Det är jag himla glad för = ))))


Kram Lena


 
 
Erica Andersson

Erica Andersson

11 mars 2010 07:31

Samma fenomen hände här i måndags. ALL snö från stalltaket kom ner framför stalldörren... Tur man har en snäll stark man:)
Även till hönshuset fick han skotta pga takras. Men sååå skönt att det är nere så man slipper vara orolig för barnen. Våren är på G!
Du vet ingen som har ledig plats i äggkläckare? Min lånade surhöna verkar ha andra planer.... -Suck!
Ha en bra dag!
Kram Erica

http://www.alsjobergets.se

 
Camilla

Camilla

11 mars 2010 10:35

Wooohow!! Bor ni där??
Gud så vackert!!

Nej nå mer snöskottning vill vi då rakt inte ha,många härliga plusgrader så snön smälter med raketfart tack ;)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sinna

11 mars 2010 11:07

Vi hade samma sak här för ett par dagar sen.. hela gården såg ut som en lavin hade varit framme...??!!
Håller med...vill inte skotta mera nu!!
kram Sinna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 5 november 2023 12:41

Hej, alla fina älskvärda människor 💕   Vill passa på att tacka för all respons jag fått efter mitt tråkiga sjukdombesked🌸   Tack för allt!  Tack för gillningar, kommentarer, delningar, blommor & presenter 🎁     ...

Av Lena - 3 november 2023 07:33

    Hej alla fina💕 Som många redan vet har jag drabbats av metastaser i bland annat hjärnan 😕   Jag kommer absolut inte lägga ner min smyckesgtillverkning eller sluta sälja vackra kimonos. Utan detta blir min terapi här h...

Av Lena - 2 november 2023 15:30


  Har idag varit till Onkologen & på torsdag nästa vecka startar jag min immunterapi/kriget mot metastaserna💪🏻 Jag har metastaser i hjärnan/hjärnhinnorna,levern,lungorna samt i buken.Startade med kortison i lördags för att minska...

Av Lena - 30 september 2023 11:04


  Nu har vi ägg till salu igen!   Det finns: 3 st förpackningar med 10 ägg för 40 kr/st 1 st förpackningar med 12 ägg för 50 kr/st 0 st förpackningar med 15 ägg för 60 kr/st   Hör av er om ni är intresserade! Först till kvarnӾ...

Av Lena - 27 augusti 2023 06:25

I dag är sista chansen att fynda på vår loppis🌸 Vi har öppet kl 11-16 sedan stänger vi loppisen för i år!   Finns massor med fina saker att fynda.   Österbogatan 8, Årsunda    Varmt välkomna!    Kram Lena 💕     ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards