Alla inlägg den 5 februari 2021

Av Lena - 5 februari 2021 05:05


Tänk att det redan gått ett helt år sedan jag fick min sjukdomsdiagnos🤭


Jag har nu ätit cellgifter ett helt år!


Jag har en kronisk blodsjukdom som heter  Polycytemia Vera

Den ligger under blodcancersjukdomar.


Den är inte dödlig, men däremot måste jag medicinera livet ut👍🏼🌸

Antalet trombocyter i blodet är alldeles för många, vilket kan orsaka proppar men även blödningar!


Medicineringen har fungerat bra och eventuellt byts cellgifterna ut mot annan medicin till vårkanten🙌🏻

Jag tar blodprov ca 1 gång/månad för att ha koll på trombocytvärdet!

 Symptom:

  • Nedsatt livskvalitet.
  • Trötthet.
  • Sömnsvårigheter.
  • Klåda, framför allt efter dusch.
  • Huvudvärk.
  • Ansiktsrodnad.
  • Stickningar i fingrar och tår.
  • Blodproppar
  • Blödningar

Ha en underbar start på denna fredag🙏😍


Kram Lena💕


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards