Alla inlägg under januari 2009

Av Lena - 13 januari 2009 16:22


Så låter det på Nygårds dessa dagar!


Hannah o Clara har varit hemma från skolan i dag!

Vi andra 3 börjar känna oss krassliga också!!


Ont i halsen och lite snorig, så känner jag mig just nu!

Men, jag hoppas det går över under natten, för jag har ingen lust att vara hemma!


Annars är det som vanligt här hemma ; )))

Diskmaskinen och tvättmaskinen går!

Dammsugaren ska också få bli varm en stund senare! Hundarna drar in så mycket smuts nu när snön försvunnit och det är geggigt ute!


Det är fortfarande flera plusgrader ute!

Solen har kikat fram i dag och det blev vackert väder för en stund ; ))


Stegräknaren är på from i dag! Vi får se hur mycket steg jag lyckas skrapa i hop under dagen!


Ha en fortsatt bra tisdag!


Kram Lena




Av Lena - 13 januari 2009 06:08


Sitter just nu och väntar på att klockan ska bli 6.30 och passar därmed på att önska Er alla en trevlig dag!


Här har blåsten mojnat, men det är fortfarande plusgrader ; )


Träningsvärk sedan i går har börjat visa sig i baksidan av låren och baken!


I dag är det dags för julgransplundring för alla barn här på jobbet!


Kram Lena



Av Lena - 12 januari 2009 21:49


Tusen tack för all peppning och alla gratulationer  ; ))

Det är mycket tack vare Er jag klarar detta!


Nu har jag precis tagit en dusch efter 2 mil på motionscykeln och 20 situps, så nu är min kropp i chock!!!!!!!!!

Hittade min gamla Mp3 så jag hade toppenmusik direkt i öronen på högsta volym!!!!!!!!


Nu är det dags att sova för i morgon börjar jag tidigt igen!!!


Vi får se vem som har träningsvärk i morgon!


Sov gott!


Kram Lena




Av Lena - 12 januari 2009 20:19


Snart dags att sova, men först ska jag gå upp till motionscykeln och trampa ett pass!


Sedan är det duschen som gäller och sedan natti, natti!


Först av allt ska Märta få lite mat!!!


Kramisar Lena



Av Lena - 12 januari 2009 16:05

img_47055159e9a78


Gratis kramar delar vi ut i dag ; ))

Ta den och spar den, skicka den vidare till alla som är in hos just ER och behöver en kram….


Hittade denna underbara Nalle hos Molle!



Av Lena - 12 januari 2009 12:35


I morse var det dags för vägning efter en första vecka i mitt nya liv ; )


Vågen visade på -3,4 kg ; ))))


Himla glad, så nu är det bara att fortsätta och hoppas på ännu en trevlig vecka!


Att avstå läsk har inte varit något problem. Det som har varit lite jobbigt är när barnen mumsar lördagsgodis, men då får man ta en morot eller en frukt ; )))


Jag har även gått promenader flera kvällar och det tänker jag utöka!


Antar att det kommer att bli svårare för varje vecka att minska i vikt, men jag hoppas att jag kommer att klara detta!


Ha en fortsatt bra måndag!


Kram Lena



Av Lena - 11 januari 2009 21:22


Dags att gå till sängs ; )


I morgon börjar en ny vecka med nya utmaningar!


I morgon är det tänkt att jag ska väga mig för första gången sedan jag startat mitt "nya liv" ; )

Blir lite nervös när jag tänker på det, vill ju så gärna att det ska ha minskat lite redan ; )


Sov gott!


Kram Lena





Av Lena - 11 januari 2009 16:43


Har gått en långpromenad med Lisa och hennes 2 hundar ; ))

Skönt att få röra på sig!

Tack för sällskapet Lisa ; )


Har även tittat på skidskytte i dag! Har hunnit med både damernas och herrarnas masstart!

Helena Jonsson tog en finfin 3:dje plats och Carl-Johan Bergman blev precis 2:a ; )


HEJA SVERIGE!


Nu ska jag snart ta in hästarna samt hänga lite tvätt!

'

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag!


Kram Lena



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards