Alla inlägg under november 2010

Av Lena - 7 november 2010 19:44


Oj, vad härligt vi haft i Matfors/Sundsvall i helgen!

Vi har firat min underbara moster som fyllt 70 år!


Fick träffa min härliga kusiner med familjer = )

Mys!


Otroligt god mat som bestod av italiensk buffé, vin och ananaspaj till efterrätt = )

Mums!


Massor av skratt!


  


Tror vi skrattade konstant!

Så härligt, tänk så gamla vi ska bli!

Mina skrattrynkor mångdubblades säkert!


God hotellfrukost i morse och sedan hämta Hannah som följde med hem till Årsunda och pluggar här en vecka innan hon återvänder hem till Sundsvall!


Kram Lena

Av Lena - 5 november 2010 22:03

Provade 2 nya former i går, här har ni resultatet:


Vackra damen!

 


Underbar ängel!

  


Nöjd med resultatet på båda = )


Kram Lena

Av Lena - 5 november 2010 06:36

Fredagen har anlänt = )))

Så underbart!


Jag är uppe tidigt trots att jag börjar 8.45

Stefan har åkt till Stockholm för ett möte med Norra Brunn och då måste jag hinna med alla djur innan jag åker till jobbet = )


  



Därför är det nu dags att dra på sig stallkläderna och kila ut!


Ha en underbar dag!


Kram Lena

Av Lena - 4 november 2010 19:47

Så har det varit lite träning här hemma på kvällskvisten = )


30 min crosstrainer

45 sit-ups

10 armhävningar

 

  


Nu är det dags för ett glas vatten och en frukt!


Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kram Lena

Av Lena - 4 november 2010 17:05

Äntligen verkar det som att vi har hittat ett foder som båda våra hundar tycker om!


Våran golden Agnes 12½ år äter i stort sett vilket foder som helst!


  


Märta 2 år är däremot väldigt kräsen!


  


Men, så hände det att Stefan fick nys om en familj i grannbyn som sålde ett hundfoder som vi aldrig provat!

I går tröt det i fodertunnan och Stefan styrde kosan mot grannbyn och köpte en säck hundfoder.


  


Mums så gott tyckte både Märta och Agnes i morse när dom fick mat!


Nu håller jag tummarna för att dom ska tycka om maten för all framtid = )


Kram Lena



Av Lena - 4 november 2010 06:35

Ja, det blir en vanlig dag på jobbet i dag!

Tror jag i alla fall!


Vi får se om barnantalet ökar i dag eller inte!

Det ökade ju med hela 100% på tisdagen!

Måndagen hade vi 2 barn och i tisdags 4 barn = )

Kanske blir det då 8 i dag!?


Ganska varmt ute i dag!

Här har vi 3 grader varmt i alla fall!

Det regnade hela dagen i går, men nu har det slutat.


Vad har ni för väder?


  


Ha en bra dag!


Kram Lena


Av Lena - 3 november 2010 18:06


I dag har jag varit på en föreläsningsdag på Folkets Hus i Gävle!

Temat var: Hot och våld mot barn

Den största delen handlade sexuella övergrepp på barn, ungdomar, vuxna!


På förmiddagen pratade Börje Svensson, psykoterapeut hos Rädda Barnen, superintressant !!


  


Han har inte bara kontakt med utsatta barn/ungdomar utan jobbar även 1 dag i veckan på Norrtäljeanstalten med dömda sexbrottslingar!

Han visste verkligen vad han pratade om.


Bra dag, med mycket information och matnyttigt!

Samtidigt tungt och beklämmande vad många barn/ungdomar är utsatta för i vårat samhälle!

Mycket sker hemma i dom svenska hemmen utan att det syns utåt, därför är det otroligt viktigt att andra ser och hör, tex vi pedagoger på förskolorna och i skolan.


Ha en skön kväll!


Kram Lena

Av Lena - 3 november 2010 07:35


I dag har vi planeringsdag på jobbet!

Då passar vi pedagoger på att åka på föreläsning i Gävle!

Det är en dag om: Hot och våld mot barn

Jag hoppas och tror att det blir en intressant dag!


  


Tänk vad många barn som lever under hot och våld i vårat land som vi inte har en aning om = /


Var rädda om er!


Kram Lena

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards